آخرین اخبارافغانستانحکومت

وزارت دفاع: نیروهای دفاعی کشور ۹۷ درصد عملیات‌ها را اجرا می‌کنند

مسئولان وزارت دفاع ملی می‌گویند که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور هم اکنون ۹۷ درصد عملیات‌ها را در سراسر کشور پلان‌گذاری و اجرا می‌کنند و تنها در بعضی ساحات نیروهای بین‌المللی با آنان همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود میاخیل معاون اول و سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید: با آنکه دشمنان کشور در جریان سال مالی ۱۳۹۹ حملات تهاجمی خویش را بالای ۱۳۲ ولسوالی و هفت ولایت اجرا نمودند، اما همه آن حملات از سوی ارتش ملی در تمام جبهات دفع و با شکست روبه روشد.
سرپرست وزارت دفاع ملی امروز سه‌شنبه ( ۵ حوت) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت: در نتیجه پلانگذاری و اجرای عملیات‌های محاربوی در سال ۱۳۹۹ در سرتاسر کشور، ۱۸۲۸۸ تن از افراد دشمن کشته، ۱۰۲۹۶ تن آنان زخمی و ۲۲۵۹ تن دیگر شان بازداشت شده‌اند.
به گفته میاخیل، طی سال مالی ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۴۱۵ حلقه ماین‌ تعبیه شده دشمن کشف و خنثی گردیده و ۲۳۲۵ حلقه ماین دیگر انفجار داده شده است. افزون براین تیم‌های انجنیری وزارت دفاع توانسته‌اند ۲۳۹ بشکه، ۲۵ بوری و ۷۹۰۳ کیلوگرام مواد انفجاری را کشف و ضبط نمایند و همچنان ۲۱ عراده موتر، ۱۸ عراده موتر سایکل مملو از مواد انفجاری و ۱۳ واسکت انتحاری نیز کشف و خنثی شده است.
وی افزود که به گونه مجموعی در سال مالی ۱۳۹۹ تعداد ۳۶۳۹۴ تن از طریق پروسه جلب و جذب در مرکز و ولایات، تجدید قرارداد ‌و احضار مجدد پرسونل، در صفوف ارتش ملی افغانستان شامل شدند.
معاون اول وزارت دفاع ملی با تأکید بر آنکه تعهد مالی جامعه بین‌المللی بردوام حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور تا سال ۲۰۲۴ میلادی وجود دارد، اطمینان داد که نیروهای اردوی ملی در حال حاضر از لحاظ اسلحه و تجهیزات به گونه کافی اکمال‌اند و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا