آخرین اخبارافغانستانصحت

وزارت صحت: موج سوم کرونا با خشم و سرعت زیاد در حال گسترش است

خبرگزاری دید: وزارت صحت عامه اعلام کرد که موج سوم ویروس کرونا با خشم و سرعت زیاد در سراسر کشور در حال گسترش است.


وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه کشور، روز یک‌شنبه (۳۰ جوزا) در یک نشست خبری گفت که تمام ولایت‌های افغانستان با عین خشم و سرعت موج سوم کرونا مواجه است و تا هنوز «نزول و نشیب» در گراف مبتلایان به ویروس کرونا مشاهده نشده است.
مجروح افزود که سرعت گسترش موج سوم ویروس کرونا در سراسر کشور به ویژه در ولایت‌های مرکزی، غربی و جنوبی افزایش یافته است.
به گفته سرپرست وزارت صحت عامه، سرعت انتشار ویروس بیش‌تر شده است، میزان مرگ‌ومیر بلند است و واقعات در موج سوم کرونا در کشور به مراتب از موج اول و دوم وخیم‌تر است.
مجروح افزود که نیاز به آکسیجن نزد بیماران موج سوم کرونا خیلی زیاد است و نیز میزان تقاضا و مراجعه به شفاخانه‌ها به حدی افزایش یافته است که با دو برابر ساختن تعداد بسترها در سراسر کشور هم، نیازها رفع نمی‌شود.
طبق گفته‌های سرپرست وزارت صحت عامه، در آغاز تمرکز این وزارت روی برخی ولایات خاص از جمله ننگرهار کابل و هرات بود، اما حالا ویروس در سراسر کشور انتشار یافته است.
افزون بر این، مجروح از احتمال گسترش نوع دلتای ویروس کرونا در کشور نیز ابراز نگرانی کرد و گفت که در آزمایشگاه‌های مرکزی، کار روی تشخیص این نوع کرونا در کشور جریان دارد و تا ۴۸ ساعت آینده نتیجه آن معلوم خواهد شد.
او هم‌چنان از بی پروایی مردم در روزهای عید پیش‌رو هشدار داد و از مردم خواست که با مسئولیت‌پذیری، با وزارت صحت عامه به صورت جدی همکاری کنند.
در تازه‌ترین مورد ۹۳ نفر در کشور از اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا