آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

وزارت معارف از طرح افزودی معاشات آموزگاران خبرداد

وزارت معارف کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۹ ثور) طرح افزودی امتیازات و معاش آموزگاران را به ریاست‌ جمهوری فرستاده است.

وزارت معارف کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۹ ثور) طرح افزودی امتیازات و معاش آموزگاران را به ریاست‌ جمهوری فرستاده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف گفته که در این طرح موضوعاتی چون افزایش معاشات، اجرای امتیازات منطقه‌ای و مسلکی، پرداخت کرایه‌ موتر و توزیع نمرات رهایشی برای آموزگاران در نظر گرفته شده است.
خانم نزهت با اشاره به افزایش معاشات آموزگاران در کشور، افزود:«از آن جایی که طرح افزایش معاشات آموزگاران مانند سایر کارکنان خدمات ملکی از سوی وزارت مالیه ترتیب می‌شود، وزارت معارف در این طرح پیشنهادی صرفاً گفته است که به آموزگاران در افزایش معاشات کارکنان خدمات ملکی اولویت داده شود.»
هم‌چنان بر اساس این طرح، اجرای امتیازات منطقه‌ای و مسلکی در هر ماه برای آموزگاران ۱۲ پاس، ۵۰۰ افغانی و برای آموزگاران ۱۴ پاس هم مبلغ یک هزار افغانی در نظر گرفته شده است.
پیش از این، تنها آموزگاران لیسانس مبلغ دو هزار افغانی امتیاز مسلکی داشتند که در طرح جدید همین امتیاز برای آنان کافی خوانده شده است.
از سویی هم، نوریه نزهت با اشاره به پرداخت کرایه‌ موتر برای آموزگاران گفت که برای هر آموزگار روزانه ۸۰ افغانی در این طرح کرایه‌ موتر مدنظر گرفته شده است.
همچنان به گفته‌ او، در این طرح در مورد مشکلات مسکن آموزگاران نیز پیشنهاد شده است که برای بهبود وضعیت معیشتی‌شان آپارتمان‌های رهایشی در نزدیکی محلات زندگی آنان در اقساط طولانی‌مدت توزیع شود.
وزارت معارف در حالی طرح افزودی امتیازات و معاش آموزگاران را به ریاست ‌جمهوری می‌فرستد که صدها آموزگار در ولایت‌های هرات و غور از روز پنج‌شنبه‌ هفته‌ گذشته (۲۶ ثور) به این طرف دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا