آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

وزیر خارجه ایران پمپئو را دروغگو و پر از نفرت خواند

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که او یک دروغ‌گو و وزیر نفرت است نه وزیر خارجه.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که او یک دروغ‌گو و وزیر نفرت است نه وزیر خارجه.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات تازه وزیر خارجه امریکا در صفحه توییترش نوشت: پمپئو حتی در شرایط یک اپیدمی هم دست از دروغ برنمی‌دارد.
وی افزود: کسی تعجب نمی‌کند که او وزیر نفرت است نه وزیر خارجه.
ظریف در این توییت همچنان نوشته است: «حتی یک همه‌گیری جهانی هم انتشار پروپاگاندای سطحی و درجه سه توسط پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده را متوقف نخواهد کرد. جای سوال است که وی وزیر امور خارجه است یا وزیر نفرت‌پراکنی؟! او هر چقدر هم یاوه سرایی کند، نمی‌تواند بر ننگ جنگ‌طلبی، تروریزم اقتصادی، کشتن بی‌گناهان و مانع‌تراشی در برابر مبارزه جهانی با شیوع ویروس جدید کرونا سرپوش بگذارد.»
مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا چهارشنبه شب به اقدام ایران در رد کمک‌های بشردوستانه امریکا واکنش نشان داد.
پمپئو در صفحه توییترش نوشته است که «حسن روحانی به جای ابداع دلایلی برای متهم کردن امریکا به دلیل سوء مدیریت بزرگ دولتش در شیوع ویروس ووهان در ایران، می‌تواند با بله گفتن به پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه ما، بهتر به مردم ایران خدمت کند.»
حسن روحانی رییس جمهور ایران دو روز پیش در تماس تیلفونی با «قیس سعید» رییس جمهور تونس با بیان اینکه دولت امریکا در این شرایط سخت شیوع بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده، گفت: جلوگیری از ارسال دارو ، کمک‌های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا