آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

نشست صلح استانبول؛

وزیر خارجه با دیپلمات‌های ترکیه، چین و امریکا دیدار کرد

حنیف اتمر در دیدار با سفرای چین و ترکیه و کاردار سفارت امریکا در کابل پیرامون آمادگی‌ها و برگزاری گفت‌وگوهای صلح به میزبانی ترکیه تبادل نظر کرد.

اتمر در دیدار با اوغوزخان ارطغرل سفیر جمهوری ترکیه


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور به تازگی در اعلامیه‌های جداگانه از دیدار سفرای چین و ترکیه و کاردار سفارت امریکا در کابل با محمد حنیف اتمر وزیر خارجه خبر داد.
در این دیدارها، جوانب در مورد کنفرانس وزرای خارجه قلب آسیا-روند استانبول و برگزاری کنفرانس صلح به میزبانی ترکیه در آینده نزدیک رایزنی کردند.
اتمر در دیدار با اوغوزخان ارطغرل سفیر جمهوری ترکیه، برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای صلح افغانستان به میزبانی ترکیه را گام مهم و ستودنی در راستای رسیدن به صلح و ثبات کشور دانست.
دو طرف در مورد آمادگی‌ها، تاریخ و آجندای احتمالی، ترکیب هیئت‌های گفت‌وگوکننده، اشتراک‌کنندگان از جامعهٔ بین‌المللی، و توقعات موجود از نشست ترکیه تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه در دیدار با وانگ یی سفیر چین در کابل، از اراده چین برای گسترش روابط و ادامۀ همکاری بین دو کشور در عرصه‌های مختلف، از جمله روند صلح و توسعۀ مناسبات اقتصادی و امنیتی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با وانگ یی سفیر چین در کابل


وی با تأکید بر اهمیت مناسبات دوستانه میان دو کشور و جایگاه مهم چین در منطقه، در مورد چگونگی نقش مؤثر چین در اجماع منطقه‌ای برای حمایت از موفقیت گفت‌وگوهای صلح افغانستان صحبت کرد.
سفیر چین نیز در مورد حمایت همه‌جانبه کشورش از روند صلح افغانستان اطمینان داد.
از سویی هم، اتمر در دیدار با راس ویلسون کاردار سفارت ایالات متحده در کابل در باره برگزاری زودهنگام نشست صلح ترکیه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در راستای موفقیت مذاکرات صلح گفت‌وگو کرد.

اتمر در دیدار با راس ویلسون کاردار سفارت ایالات متحده در کابل


وزیر خارجه از تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی و حفظ دستاوردهای افغانستان صحبت نموده، نتایج کنفرانس اخیر وزرای قلب آسیا-روند استانبول را در این راستا مهم و با‌اهمیت خواند.
دو طرف با بررسی آخرین تحولات روند صلح افغانستان، در مورد آمادگی‌ها، تاریخ و آجندای احتمالی، ترکیب هیئت‌های گفت‌وگوکننده و برآیند این نشست تبادل نظر کردند.
این دید و بازدیدها در حالی صورت می‌گیرد که بر بنیاد گزارش‌ها کنفرانس صلح ترکیه قرار است به تاریخ ۲۷ حمل (۱۶ اپریل) در استانبول ترکیه آغاز شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا