آخرین اخبارجهان

وزیر خارجه عربستان: برنامه عادی‌سازی رابطه با اسراییل نداریم


وزیر خارجه عربستان با انتقاد از تصمیم دولت امریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل تاکید کرد که عربستان هیچ‌گونه اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل انجام نمی‌دهد.
به نقل از ایسنا، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، روز جمعه در گفتگویی با مجله لوموند فرانسه اظهار داشت: رهبری عربستان پیشتر به دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در خصوص عاقبت تصمیم اخیرش پیش از اعلام آن هشدار داده بود و آن را خطا دانست؛ زیرا تصمیمی یک جانبه بوده و از مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست.
وزیر خارجه عربستان همچنان ابراز امیدواری کرده است که امریکا از این تصمیم خود عدول کند و به روند مسالمت‌آمیز برای تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی طبق خواسته فلسطینی‌ها و همانگونه که اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به تازگی اعلام کرد، ادامه دهد.
وزیر خارجه عربستان در ادامه، شایعه‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌ابیب را تکذیب کرد.
ترامپ چند روز پیش قدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و از آغاز کار برای انتقال سفارت این کشور از تل‌ابیب به این شهر خبر داد.
همزمان با این، گزارش‌های متعددی در رسانه‌ها از روابط غیر علنی عربستان و اسراییل و سفرهای مسئولان عربستانی به اراضی اشغالی و برخی نشانه‌ها از چراغ سبز عربستان برای تصمیم اخیر دولت امریکا در مورد قدس منتشر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا