آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاست

وزیر خارجه هند به پمپئو: تصمیم‌ در مورد آینده افغانستان باید توسط مردم گرفته شود، نه با زور

مقامات بلندپایه وزارت خارجه هند و امریکا در مورد روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و جهانی و گسترش همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه هند به همتای امریکایی خود گفته است که تصمیم در مورد آینده افغانستان باید توسط مردم این کشور صورت گیرد، نه با زور.

به گزارش خبرگزاری دید، مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا همراه با مارک اسپر وزیر دفاع آن کشور روز گذشته وارد دهلی‌نو شد و با همتایان هندی خود در رابطه به مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کردند.
پس از این دیدار، اس. جیشنکر وزیر خارجه هند در توییتی گفت: «نشست پربار و گرمی با وزیرخاجه پمپئو داشتم. در مورد مسائل مهم دوجانبه، منطقه و جهان بحث کردیم».
وی در ادامه گفته است که رایزنی‌های سیاست خارجی و همکاری‌ها بین دو کشور گسترش یافت.
از سویی هم، منابعی گفته است که آقای جیشنکر در این دیدار به همتای امریکایی خود گفته است که هند در ثبات افغانستان منافع دارد و تصمیم‌گیری در مورد آینده این کشور باید توسط مردم افغانستان گرفته شود، نه با زور.
در همین حال، آقای پمپئو نیز در توییتی نگاشته است که گفت‌وگوی خوبی با جیشنکر در پیش از برگزاری سومین دور گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایالات متحده و هند داشته است.
وی افزوده است که آن‌ها توافق نمودند که مشارکت استراتژیک جهانی جامع ایالات متحده و هند برای امنیت و شکوفایی دو کشور، منطقه اندو-پاسفیک و جهان بسیار مهم است.
منابع همچنان افزوده است که وزیر خارجه امریکا دیدگاه این کشور را در رابطه به افغانستان با مقامات هندی شریک ساخته است.
این در حالی صورت گرفته است که مذاکرات میان‌افغانی ظاهراً با افزایش خشونت‌ها متوقف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا