آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر مخابرات به سارنوالی معرفی شد

کمیسیون نظارت بر دسترسی اطلاعات افغانستان، شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و فناوری معلوماتی و رییس دفتر او را به دادستانی/ سارنوالی معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، مجیب خلوتگر رییس نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان ( نی ) می‌گوید: خبرنگار روزنامه «افغانستان ما» که قصد تهیه گزارشی در مورد مالیات تیلفون‌ها را داشته به دفتر وزیر مخابرات مراجعه کرده اما مکرراً با عدم همکاری و توهین و رفتار نامناسب رو به رو شده است.
به گفته آقای خلوتگر، وزیر مخابرات و رییس دفتر او هیچ توجهی به درخواست‌های مکرر کمیسیون نظارت بر اطلاعات برای ارایه توضیحات نمی‌کنند و وزیر مخابرات مانع رفتن رییس دفترش برای پاسخگویی به دادستانی/سارنوالی می‌شود.
او می‌گوید: در فیصله آخر، کمیسیون نظارت بر دسترسی اطلاعات، هم وزیر و هم رییس دفتر او را به دادستانی/سارنوالی معرفی می‌کند.
وزیر مخابرات و رئیس دفتر او متهم به عدم ارائه اطلاعات به خبرنگار و عدم همکاری با کمیسیون نظارت بر دسترسی اطلاعات شده‌اند.
آقای خلوتگر می‌گوید، دفتر نی شکایت رسمی از برخورد توهین‌آمیز مسئولان وزارت مخابرات با خبرنگار روزنامه افغانستان ما را ثبت کرده بود.
این اولین بار است که یک مقام ارشد دولتی به خاطر نقض قانون دسترسی به اطلاعات مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. نهادهای خبرنگاری افغانستان از اقدام تازه کمیسیون نظارت بر دسترسی اطلاعات استقبال کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا