آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

عبدالله در دوحه:

وضعیت افغانستان بحرانی است/ طالبان در بحث صلح جدیت ندارند

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید، وضعیت در افغانستان جدی و بحرانی است و تهدیدهای بالقوه‌ سلامت کشور را تهدید می‌کند. به گفته او، طالبان در بحث صلح جدیت نشان نمی‌دهند و از این معلوم می‌شود که آنان به راه حل سیاسی باور ندارند.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته چهارشنبه(۲۹ اسد) در نشست ترویکای توسعه‌یافته که در کشور قطر برگزار شده بود، شرکت و به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان سخنرانی کرد.
رییس شورای عالی مصالحه ملی وضعیت پیش‌آمده در افغانستان را جدی و بحرانی خوانده و گفت که تهدیدهای بالقوه سلامت کشور را تهدید می‌کند.
او تصریح کرد: در ماه‌های گذشته طالبان از خود در بحث‌های صلح جدیتی نشان نداده‌اند و به این اساس ما شاهد پیش‌رفتی در مذاکرات صلح نیستیم و از این معلوم می‌شود که طالبان به راه حل سیاسی باور ندارند.
داکتر عبدالله همچنین علاوه کرد که «طالبان روابط خود را بر خلاف تعهدات خویش با گروه‌های دهشت‌افگن به شمول القاعده حفظ کردند؛ وقتی نوبت به مذاکرات صلح می‌رسد طالبان جدی نیستند».
به گفته او، «جهان و ما در امر مبارزه با دهشت‌افگنی توافق داشتیم. حالا طالبان به عوض مذاکره و تقابل با جریان‌های دهشت‌افگن، بر شهرهای افغانستان هجوم می‌بردند. این اقدامات بر تلاش‌های صلح و ثبات منطقه و جهان تأثیرات منفی می‌گذارد».
از سویی هم رییس شورای عالی مصالحه ملی روی راه حل سیاسی تاکید کرده و گفت: ما طرف‌دار دست‌یافتن به راه حل سیاسی از طریق مذاکره و تعیین میانجی یا میانجی‌ها برای سامان‌بخشیدن به مذاکرات هستیم. ما طرح خود را به کشور میزبان تحویل دادیم تا از این طریق به شما برسد.
نشست ترويكای توسعه‌یافته در مورد افغانستان با حضور نمایندگان ویژه‌ ایالات متحده‌ امریکا، روسیه، چین، پاکستان و افغانستان در دوحه پایتخت کشور قطر برگزار گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا