آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

وضعیت اقتصادی ۶۷ درصد خبرنگاران بحرانی است

رسول شهزاد: کابل
خبرگزاری دید: نهاد رسانه‌ای افغانستان نتیجه یک تحقیق را در‌ مورد مشکلات و چالش‌های خبرنگاران اعلام کرده و گفته است که وضعیت اقتصادی حدود ۶۷.۳۲ درصد از خبرنگاران بحرانی است.

نهاد رسانه‌ای افغانستان امروز دوشنبه(۲۰ جدی) نتیجه تحقیقی را پیرامون اوضاع کار خبرنگاری در کشور منتشر کرد.
این نهاد گفته است که بعد از سقوط نظام جمهوری تعدادی از خبرنگاران شغل شان را از دست دادند و همچنان درصد خبرنگاران زن در کشور کاهش یافته است.
این نهاد اعلام کرده، با توجه به مشکلات فراوان که سد راه خبرنگاران در کشور است بازهم ۹۱.‌۵۶ درصد خبرنگاران از انتخاب و نوع کارشان راضی‌اند که این موضوع نشان دهنده عزم و تعهد خبرنگاران افغانستان نسبت به کارشان می‌باشد.
این در حالی است که بعد از سقوط افغانستان به دست طا-لبان تعداد زیادی از رسانه‌ها به دلایلی متعدد تعطیل و خبرنگاران زیادی بیکار شدند. تعداد زیادی از خبرنگاران کشور را ترک کردند و برای ادامه زندگی به کشورهای دیگر فرار کردند.
نهاد رسانه‌ای افغانستان گفته است که وضعیت بد اقتصادی، نبود امنیت جانی، نبود کار، ادامه خشونت‌ها و نبود امنیت شغلی از عمده‌ترین چالش‌هایی است که سد راه خبرنگاران در کشور قرار دارد.
این تحقیق حاکی است که وضعیت اقتصادی حدود ۶۷.۳۲ درصد خبرنگاران بعد از سقوط کشور بحرانی شده است، اوضاع اقتصادی ۲۶.‌۸۴ درصد ضعیف و اوضاع اقتصادی ۰٫۸۷ درصد خوب است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا