آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

پارلمان اروپا: شرایط به رسمیت شناختن طالبان فراهم نیست/ اعضای اتحادیه درخواست پناهندگان افغان را مجدداً بررسی کنند

پارلمان اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه ضمن درخواست برای بررسی مجدد پناهندگی افغان‌ها، تاکید کرد که در حال حاضر شرایط برای به رسمیت شناختن طالبان فراهم نیست.


به نقل از یورونیوز، پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است که درخواست‌های پناهندگی رد شده افغان‌ها را مجدداً بررسی کنند.
این نهاد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته‌ است که افغان‌ها را تحت هیچ شرایطی به صورت اجباری به افغانستان بازنگردانند.
قطع‌نامه پارلمان اروپا با ۵۳۶ رای موافق، ۹۶ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع از سوی اعضای این نهاد تصویب شد.
در بخشی از این قطع‌نامه، پارلمان اروپا به تصرف افغانستان از راه زور واکنش نشان داده و خواستار کمک‌های بشردوستانه و پاسخگویی هماهنگ به افرادی شده است که تحت تهدیدهای جدی در افغانستان قرار دارند.
این نهاد گفته است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه ویزای ویژه برای زنان افغان را اجرا خواهد کرد.
نمایندگان پارلمان اروپا هم‌چنان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که برای ایجاد سهولت در تخلیه شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه و افغان‌های زیر تهدید، از طریق راه‌های مصئون کمک کند.
در این قطع‌نامه تصریح شده است که کشورهای عضو اتحادیه باید به همسایگان افغانستان و کشورهایی که به دنبال محافظت از این افراد هستند، همکاری کنند.
این نهاد از کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا خواسته است که پیشنهاد قانونی خود را برای مسایل بشردوستانه ارایه دهد و تصریح کرده است که کشورهای عضو نیز مسئولیت‌شان را در قبال این پیشنهاد انجام دهند.
نمایندگان پارلمان اروپا هم‌چنان از گزارش‌هایی در مورد نقض حقوق بشری، از جمله اعدام، سربازگیری کودکان، سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز و محدود شدن حقوق بشری، به ویژه حقوق زنان در افغانستان، ابراز نگرانی کرده‌اند.
نمایندگان پارلمان اروپا گفته‌اند که مشارکت عملیاتی دولت موقت طالبان برای کمک‌های بشردوستانه و خروج مصئون اتباع خارجی و افغان‌های در معرض خطر، ضروری است.
با این حال تصریح شده است که در حال حاضر شرایط برای به رسمیت شناختن طالبان که به گفته این نهاد، «در حال حاضر دستاوردهای ۲۰ ساله را از بین می‌برند»، فراهم نیست.
در حال حاضر آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هالند، پولند، بلژیک، یونان، پرتگال، چک، سویدن، مجارستان، اتریش، بلغارستان، دنمارک، فنلند، اسلواکی، آیرلند، کرواسیا، لتوانیا، استونیا، قبرس، لوگزامبورگ و مالت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شمرده می‌شوند.
گفتنی است که هم اکنون شمار زیادی از افغان‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت دارند که در حال حاضر یا گذشته درخواست پناهندگی داده‌اند، اما درخواست‌شان رد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا