آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

پارلمان زنان افغانستان در یونان افتتاح شد

خبرگزاری دید: شماری از نمایندگان زن مجلس پیشین شورای ملی کشور به یونان رفته و «پارلمان زنان افغانستان در تبعید» را در شهر آتن یونان افتتاح کردند.
شماری از زنان عضو این پارلمان در رشته توییت‌هایی از افتتاح این پارلمان خبر داده و قرار است اعضای آن در حمایت از مهاجرین افغانستان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

پارلمان زنان افغانستان در تبعید، با حمایت مالی یک موسسه امریکایی به نام «Manan’s List» در شهر آتن، پایتخت یونان افتتاح شد و قرار است اعضای آن، در راستای حمایت از مردم افغانستان و حقوق افغانستا‌نی‌های مهاجر که پس از سقوط کابل به کشورهای دیگر رفته‌اند به فعالیت‌ ادامه دهند.
سازمان Manan’s List، روز گذشته با انتشار اعلامیه‌ای گفته است: از پارلمان زنان افغانستان در تبعید، حمایت مالی می‌کند و این کار تلاشی در جهت حمایت از حقوق و ارزش‌هایی که زنان افغانستان برای آن مبارزه کرده‌اند، است.
نظیفه یوسفی بیگ عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و از موسسان پارلمان زنان افغانستان در تبعید، گفته است: کار ما تمام نشده است. ما از سوی مردم انتخاب شدیم تا نماینده‌ آنان باشیم. اکنون مردم ما به‌ ویژه زنان و دختران در یک وضعیت بد تحت حاکمیت طا-لبان به ‌سر می‌برند و با یک بحران شدید انسانی و سرکوب حقوقشان از سوی طالبان روبه‌رو شده‌اند. ما هرکجای دنیا که باشیم برای تامین حقوق آنان مبارزه می‌کنیم.
افتتاح این مجلس آن‌هم از سوی شماری از زنان عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در یونان در حالی است که با به قدرت رسیدن طا-لبان در این کشور آنان ناگزیر به ترک کشور شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا