آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

تصویب طرح تعدیل بودجه سال ۱۳۹۹ در مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان اعلام کرد که طرح تعدیل بودجه سال ۱۳۹۹ با اعمال برخی تغییرات تصویب شده است.

مجلس نمایندگان اعلام کرد که طرح تعدیل بودجه سال ۱۳۹۹ با اعمال برخی تغییرات تصویب شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مجلس نمایندگان شورای ملی امروز چهار‌شنبه(۱۱ سرطان) اعلام کرد که طرح تعدیل بودجه سال ۱۳۹۹ با اعمال برخی تغییرات به تصویب رسیده است، این طرح قبلاً از سوی مجلس رد شده بود.
سیدعظیم کبرزانی منشی کمیسیون مالی و بودجه مجلس گفته است که حکومت هشت میلیارد افغانی برای برنامه‌های وزارت زراعت در زمان شیوع ویروس کرونا در طرح تعدیل پیش‌بینی کرده بود که مجلس نمایند‌گان بودجه‌ای درحدود شش میلیارد افغانی را برای این برنامه تأیید کرده است.
وی گفته است که مجلس نمایند‌گان بودجه وزارت دولت در امور صلح را که حدود ۳۷۰ میلیون افغانی در این طرح پیشنهاد شده بود، به دلیل عدم حضور مسئولان این وزارت برای دفاع از بودجه درخواستی‌شان رد کردند.
به گفته وی، حکومت بیش از چهار میلیارد افغانی برای واحد عملیاتی و حمایتی ریاست جمهوری برای ایجاد شغل و ایجاد بندهای کوچک اختصاص داده بود که از سوی مجلس رد شده است.
این در حالی است که حکومت طرح تعدیل بودجه‌ مالی سال ۱۳۹۹ را در ماه ثور به مجلس نمایندگان فرستاده بود، براساس این طرح، یک بسته‌ ۸۹ میلیارد افغانیگی به‌خاطر مبارزه‌ موثر با ویروس کرونا، حمایت از مردم و رفاه عامه تهیه شده بود.
در این بسته ۲۹.۷ میلیارد افغانی از تعدیلات داخل بودجه مالی ۱۳۹۹ خورشیدی و باقی از کمک‌های کشورها و نهادهای بین‌المللی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا