آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمروند صلحسیاستمنطقه

پاکستان خواستار حفظ توافق امریکا-طالبان از سوی دولت بایدن شد

وزیر امور خارجه پاکستان از دولت جدید امریکا خواسته است که توافق‌نامه امریکا-طالبان را حفظ کند و گام‌های روند صلح افغانستان را معکوس نسازد.

پاکستان
به نقل از دیلی تایمز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به تازگی از دولت بایدن خواسته است توافق‌نامۀ صلح امریکا-طالبان را حفظ کرده و تغییراتی در روند صلح ایجاد نکند.
وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با الجزیره‌ از دولت بایدن خواسته است: «به طرف جلو حرکت کنید، زیرا بعد از مدت‌ها، ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم».
وی افزوده است که دولت بایدن باید فرصت در افغانستان را درک کند.
از سویی هم، آنتونی بلینکین نامزدوزیر جو بایدن برای وزارت خارجه امریکا چندی پیش گفته بود که افزایش خشونت‌ها در افغانستان ممکن منجر به حفظ برخی نیروهای امریکایی در این کشور شود.
در همین حال، قریشی گفته است: «ما نگران هستیم زیرا احساس می‌کنیم خشونت می‌تواند وضعیت را تغییر دهد. پاکستان کارهای زیادی انجام داده است. ما واقعاً تلاش زیادی انجام دادیم تا زمینه برای تسهیل روند صلح فراهم شود».
وی همچنین به تخریب‌کنندگان روند صلح در افغانستان اشاره کرده و گفته که آن‌ها از جنگ اقتصادی سود برده‌اند و نمی‌خواهند روند صلح موفقیت‌آمیز باشد.
وزیر خارجه پاکستان نسبت به وجود عناصری هشدار داده است که همانند اسلام‌آباد دیدگاه افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه را ندارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزوده است که این رهبران افغانستان خواهند بود که موفقیت روند صلح را تضمین می‌کنند، چون این کشورشان و آینده ‌شان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا