آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

پاکستان خواستار خالی ماندن کرسی افغانستان در سازمان ملل شد

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه پاکستان با حضور سفیر دولت اشرف‌غنی در سازمان ملل متحد مخالفت کرده و گفته‌ است کرسی افغانستان در این سازمان فعلاً باید خالی بماند.


شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با نیویارک‌تایمز گفت: «سفیر سازمان ملل متحد از دولت سرنگون‌شده افغانستان هیچ جایگاهی ندارد و کرسی آن در سازمانی ۱۹۳ عضوی فعلا باید خالی بماند».
قریشی افزوده نشانه‌هایی از بهبود ثبات در افغانستان را از زمان خروج امریکا از یک‌ماه پیش، در طول ۲۰ سال مشاهده کرده‌ است.
مخالفت قریشی با حضور سفیر دولت پیشین در سازمان ملل در حالی است که استفان دوجاریک؛ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه کسی به عنوان نماینده افغانستان قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، گفت: «در حال حاضر غلام اسحاق‌زی؛ نماینده کنونی افغانستان در سازمان ملل در فهرست سخنرانان ثبت شده‌است».
از جانب دیگر، طالبان به تازگی در نامه‌ای از سازمان ملل متحد درخواست حضور در مجمع عمومی این سازمان را کرده و سهیل شاهین سخنگوی خود در دفتر قطر را نیز به عنوان سفیر دایمی‌شان در سازمان ملل متحد معرفی کرده‌اند.
در نامه وزارت امور خارجه طالبان که به امضای امیرخان متقی رسیده و نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری رویترز رسیده، آمده‌است که غلام اسحاق‌زی نماینده دولت اشرف‌غنی در سازمان ملل از سمت خود کنار برود و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان به جای او سخنرانی کند.
در این نامه طالبان خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشته‌ شده ‌است که اشرف‌غنی رییس‌ جمهور سابق به تاریخ ۱۵ آگست از کشور خارج شده و کشورهای جهان دیگر او را به رسمیت نمی‌شناسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا