آخرین اخبارجهانسیاست

پاکستان در باره استفاده امریکا از حریم هوایی‌اش سکوت کرد

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی خود درباره استفاده از حریم هوایی آن کشور از سوی امریکا پاسخ روشنی ارائه نکرد. پیشتر مقامات امریکایی از توافق با پاکستان در باره استفاده از حریم هوایی این کشور خبرداده بودند.


عاصم افتخار سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی خود درباره استفاده از حریم هوایی این کشور توسط امریکا جزییاتی ارائه کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات جدیدی در توافقنامه استفاده از حریم هوایی پاکستان از سوی امریکا رخ داده به گفتن این موضوع که در این باره قبلاً توضیح داده شده اکتفا کرد.
افتخار ادامه داد: شرایط میدانی در افغانستان تغییر کرده و این به معنای زمینه متفاوتی است که باید در اقدامات آینده در نظر گرفته شود.
پیشتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان توافق با ایالات متحده را مبنی بر اینکه به این کشور اجازه می‌دهد تا از حریم هوایی خود برای عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان استفاده کند، تکذیب کرده بود.
افتخار افزود: پاکستان و ایالات متحده در زمینه امنیت منطقه‌ای و مبارزه با تروریزم همکاری دیرینه دارند و دو طرف همچنان در حال انجام رایزنی‌های به شکل منظم هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا