آخرین اخبارجهانسیاست

پاکستان فردا میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان است

خبرگزاری دید: پاکستان فردا میزبان نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در رابطه به افغانستان است. حدود ۱۹ مقام کشورهای عضو این سازمان به اسلام‌آباد سفر کرده‌اند.

پس از ۴۱ سال، پاکستان قرار است فردا میزبان هفدهمین نشست شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی با محوریت اوضاع افغانستان باشد.
علاوه بر نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مقامات سازمان ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی مالی و نمایندگان ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، جاپان و اتحادیه اروپا قرار است در این نشست اشتراک کنند.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفته است: پاکستان همواره تعامل جامعه جهانی را با افغانستان حفظ کرده و ادامه می‌دهد و میزبانی از شورای وزیران خارجه، یکی دیگر از مظاهر تعامل شدید دیپلماتیک برای تحکیم حمایت از مردم افغانستان است.
این وزارت افزوده است که این نشست فوق‌العاده فرصتی را فراهم می‌کند تا گام‌های عملی برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان در نظر گرفته شود.
پیش از این مقامات پاکستانی گفته بودند که از طا-لبان نیز در این نشست دعوت می‌شود.
با این حال، روز گذشته شورای مقاومت که از سوی برخی چهره سیاسی سیاسی و حکومتی پیشین تشکیل شده، با نشر اعلامیه‌ای از سازمان همکاری اسلامی خواست که به طا-لبان در این شورای عضویت ندهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا