آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

پاکستان هم سفیر خود را از کابل فراخواند

خبرگزاری دید: به دنبال فراخوانده شدن سفیر و دیپلمات‌های کشورمان از پاکستان، رسانه‌های این کشور گزارش دادند که اسلام‌آباد نیز سفیرش را از کابل فراخوانده است. شبکه جئونیوز امروز دوشنبه(۲۸ سرطان) خبر داد که منصوراحمد خان سفیر پاکستان به کشورش برگشته است.


تاکنون وزارت خارجه پاکستان در این زمینه رسماً چیزی نگفته، اما پیشتر از تصمیم دولت افغانستان برای فراخواندن سفیرش از پاکستان ابراز تاسف کرده است.
در پی ربوده‌شدن و شکنجه دختر سفیر افغانستان در پاکستان رییس جمهور غنی سفیر و دیپلمات‌های کشور را به کابل فراخوانده ‌است.
وزارت خارجه در اعلامیه‌ای گفته است که رهبری دولت افغانستان سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را الی رفع کامل تهدیدات امنیتی به‌ شمول گرفتاری و محاکمه ربایندگان، به کابل فراخوانده است.
این وزارت افزوده است که قرار است هیئتی در آینده نزدیک به پاکستان سفر کرده قضیه کنونی و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا در روشنی دریافت‌های این هیئت، اقدامات بعدی اتخاذ شود.
اختطاف و شکنجه سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد، واکنش‌های گسترده‌ای درپی داشته است.
شیخ رشید احمد وزیر داخله پاکستان در آخرین اظهارات خود گفته است که حادثه مربوط به دختر سفیر افغانستان «اصلاً آدم ربایی نبوده است». او این قضیه را توطئه‌ای خوانده که در پشت آن دست هند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا