آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پایان سفر اردوغان به قطر و امضای هفت توافق‌نامه

سفر رییس جمهور ترکیه به قطر در حالی پایان یافت که هفت توافق‌نامه همکاری میان دو کشور در دوحه امضا شد. پس از دیدارها و امضای قراردادها، اردوغان به کشورش بازگشت.
به نقل از آناتولی، در این سفر رییس جمهور ترکیه به قطر، هفت توافق‌نامه همکاری در حضور رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر بین دو کشور به امضا رسید.


برگزاری پنجمین نشست مشترک کمیته عالی استراتژیک دو کشور، استفاده از ارز ملی در سوآپ مالی بین بانک‌های ترکیه و قطر، همکاری در زمینه شهرسازی، همکاری در پروژه آزمایشگاه برای تسهیل تجارت و تضمین حمایت از مصرف کننده در زمینه استندرد، همکاری صنعتی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر امور مالی ریاست جمهوری ترکیه و اداره امور مالی قطر و توافق‌نامه همکاری‌های مالی بین دو کشور هفت مورد قرار جدید میان ترکیه و قطر است.
این قراردادها پس از دیدارهای دو جانبه مقامات ترک و قطری انجام شده و رجب طیب اردوغان در مورد امنیت قطر گفته که امنیت ترکیه و قطر جدا از هم نیست.
قطر کشوری کوچک در حاشیه جنوبی خلیج فارس که رابطه‌اش با عربستان، امارات متحده و بحرین پرتنش است، متحد استراتژیک ترکیه در این منطقه به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا