آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

پایان نشست جنوا؛ ۱۲ میلیارد دالر کمک مشروط به افغانستان تعهد شد

در پایان نشست افغانستان-۲۰۲۰ در جنوا، جامعه حهانی با تأکید بر تعهد خود به صلح و توسعه افغانستان، بیش از ۱۲ میلیارد دالر دیگر برای چهار سال آینده به این کشور کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، جامعه جهانی و کشورهای کمک‌کننده روز گذشته در پایان نشست دو روزه جنوا ۳ میلیارد دالر را برای توسعه افغانستان در سال ۲۰۲۱ و در مجموع ۱۲ میلیارد دالر برای این این کشور تعهد شد.
اتحادیه‌ اروپا این بار ۱.۴ میلیارد دالر، بانک توسعه‌ آسیایی میزان کمک‌هایش را به ۹۰۰ میلیون دالر، امریکا میزان کمک‌های سالانه‌اش را ۳۰۰ میلیون دالر خواند، آلمان ۵۱۰ میلیون دالر، بریتانیا، ۷۰۰ میلیون پوند برای سه سال آینده، کانادا ۲۷۰ میلیون دالر، دنمارک ۶۴ میلیون دالر، هالند ۲۲۰ میلیون، استرالیا ۱۵۰ میلیون دالر و در مجموع بیش از ۱۲ میلیارد دالر کمک برای چهار سال آینده برای افغانستان با تأکید بر حفظ ارزش‌های حقوق بشری و برقراری آتش‌بس تعهد شد.
کنفرانس بین‌المللی افغانستان-۲۰۲۰ با صدور اعلامیه‌ و با اشتراک ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی در «قصر ملل» مقر سازمان ملل‌متحد پایان یافت.
نشست افغانستان-۲۰۲۰ در جنوا با توسل به قطعنامۀ شماره ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل از آغاز مذاکرات صلح افغانستان در ۱۲ سپتمبر ۲۰۲۰ به هدف رسیدن به یک راه حل سیاسی دایمی و جامع استقبال کرده و خواستار روند صلح جامع و معنادار با مشارکت زنان، جوانان و گروه‌های نژادی، مذهبی و سایر اقلیت‌ها شد.
این نشست همچنان بر اقدامات برای از بین بردن فساد اداری در افغانستان تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا