اسلایدشوافغانستان

پرتاب«بمب مادر» یکی از علایم جنگ قدرت‌ها در افغانستان است

محمد اسماعیل خان، یکی از رهبران جهادی در غرب کشور  می‌گوید، ابرقدرت‌ها با دنیایی از دشمنی کشور ما را مصروف جنگ کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد اسماعیل خان، یکی از رهبران جهادی در حوزه غرب کشور، روز گذشته در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفت: خارجی‌ها در آوردن صلح به افغانستان صادق نبوده، وگرنه پنج سال پیش ۱۵۰ هزار نیروی امریکایی در کشور وجود داشت، اما ما به صلح نرسیدیم.

وی، به پرتاپ«مادر بمب‌ها» در ولایت ننگرهار توسط نیروهای امریکایی اشاره نموده، افزود: برای از بین‌بردن داعش در افغانستان نیاز به پرتاپ چنین بمبی نیست، اگر خارجی‌ها می‌خواهند داعش از بین برود، تجهیز و حمایت باشندگان جلال‌آباد برای این امر کافیست.

این رهبر جهادی همچنان گفت که شاید این بمب ۱۰۰ نفر از افراد داعش را از بین ببرد، اما داعش اصلا ۱۰۰ نفر نیست.

اسماعیل خان، هدف از پرتاپ این نوع بمب‌ها را برای نابودی دشمن ندانسته، بلکه از علایم جنگ‌ قدرت‌ها در کشور خواند.

به گفته وی، پرتاپ این نوع بمب‌ها دشمن را برای رسیدن به هدف‌ش نزدیک کرده و یک‌نوع وسیله تبلیغ علیه نظام می‌شود، زیرا وقتی مردم شاهد استفاده این نوع بمب‌ها در کشور از سوی خارجی‌ها باشند، بیشتر از نظام فاصله می‌گیرند.

این رهبر جهادی در رابطه با موضع‌گیری آقای کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در مورد پرتاپ مادر بمب‌ها در ولایت ننگرهار سخن گفته، افزود: کرزی در طول مدت حکومت خویش همیشه مخالف بمب‌اندازی‌ها بالای خانه‌های مردم بوده‌است.

اسماعیل خان تصریح کرد که ابر قدرت‌ها با چنین اعمالی برعلاوه از بین‌بردن آرامش، باعث ویرانی کشور نیز می‌شوند، تا ما به بازسازی و ترقی و خودکفایی نرسیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا