آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سخنگوی دادستانی کل:

پرونده‌های متهمان جعل و فروش تذکره بررسی می‌شود


جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل کشور امروز پنجشنبه طی نشست خبری درکابل گفت: دوسیه‌های متهمان تزویر تذکره، فروش تذکره‌های استیکردار و دستبرد در استیکرها را بررسی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل کشور گفت: تاهنوز ۵۸ تن به اتهام تزویر تذکره، فروش تذکره‌های استیکردار و دستبرد استیکرهای تذکره، گرفتار و به دادستانی کل معرفی شده‌اند.
جمشید رسولی، افزود:« ۲۴ دوسیه مربوط به این متهمان هم اکنون در ریاست‌های استیناف در مرکز و ولایات زیر بررسی کارکنان دادستانی‌ها قرار گرفته است.»
رسولی می‌گوید: این قضایای جرمی در نتیجه سعی و تلاش ارگان‌های امنیتی و مساعی مشترک کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی شناسایی و بازداشت و زیر پیگرد قانونی قرار گرفته است.
به گفته سخنگوی داستانی‌کل، قضایای تزویرتذکره، فروش تذکره‌های استیکردار ودستبرد استیکرهای تذکره، در ولایت‌های کابل، ننگرهار، لغمان، هرات، کندز، کندهار، فاریاب، سرپل، پروان، خوست، پکتیا و بادغیس اتفاق افتاده و زیر تحقیق و بررسی جدی دادستانان قرار دارد.
رسولی افزود:« دادستان کل افغانستان به مردم اطمینان می‌دهد که به این گونه قضایا مانند سایر موارد با جدیت و قاطعیت رسیدگی نموده و در روشنایی احکام قانون، عدالت را تامین و انصاف را رعایت می‌کند.»
رسولی گفت: بررسی جرایم انتخاباتی بعد از ارجاع آن از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، از صلاحیت‌های نهادهای عدلی و قضایی کشور به شمار می‌رود.
فروش تذکره‌های استیکر دار بازار را برای دلالان گرم ساخته بود که گفته می‌شد یک تذکره به قیمت ۵۰۰ افغانی الی ۱۰۰ دالر امریکایی برای کاندیدان احتمالی به فروش رسیده است.
محمد رقیب فیاض- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا