آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

روز قدس در هرات

پرچم اسراییل به آتش کشیده شد


به مناسبت روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین، روز گذشته در ولایت هرات پرچم اسراییل آتش زده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این برنامه در قالب راهپیمایی و تجمعی اعتراضی در منطقه جبرییل هرات برگزار شده بود.
آقای مهدی علی‌زاده، از مسئولان مجمع‌الذاکرین منتظران مهدی(عج) می‌گوید: «به رسم همیشگی و پایدار گرامی داشت از روز جهانی قدس، این برنامه برای حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنایت‌های اسراییل غاصب برگزار شده است.»


به بیان او در این تجمع و راهپیمایی پرچم اسراییل به این دلیل به آتش کشیده شد که کشوری به این نام و نشان برای مسلمانان آزاده قابل پذیرش نیست و از سویی هم کشوری که به غیر از انسان‌کُشی و مسلمان آزاری کاری ندارد، باید نابود شود.
وی تاکید کرد که یک نمایشگاه عکس هم در مقر این نهاد به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شده که به مدت یک روز ادامه دارد.
در این نمایشگاه بیشتر عکس‌هایی از مظلومیت مردم فلسطین و خون‌ریزی‌های نظامیان اسراییلی به چشم می‌خورد.
آقای علی‌زاده در ادامه حمایت از فلسطین و قدس را شاخصه هر انسان آزاده می‌داند و می‌گوید: «شماری از حکام کشورهای به ظاهر اسلامی به جای حمایت از مردم فلسطین، با دشمنان فلسطین و قدس کنار آمده‌اند و این خیانت آنان به امت اسلام است.»
این عالم دین، از عربستان سعودی به عنوان سردمدار خیانت به مسلمانان و دوست محکم اسراییل و امریکا اشاره می‌کند که در جای‌های مختلف دیده شده که دست در دست دشمنان گذاشته است.


او، با اقتباس از جمله مشهور امام حسین(ع) خطاب به سردمداران این کشورها گفت: «اگر مسلمان نیستید، حداقل آزاده باشید.»
مهدی علی‌زاده روز جهانی قدس را روز آزادگان عالم می‌داند.
در همین حال حسن هاشمی، یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه عکس و تظاهرات، معتقد است که هر مسلمان واقع نگری باید روز جهانی قدس را تنها حمایت از مردم فلسطین بداند و با مسایل و اختلافات سیاسی خود را فریب ندهد.
او به این باور دارد که وابستگان به امریکا و وهابیت در کشورمان مخالف روز جهانی قدس هستند و این روز به خوبی دوست و دشمن را نشان می‌دهد.
گفتنی است که آیت الله خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نام‌گذاری کرد.
روزی که حالا در تمام نقاط دنیا، از آن استقبال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا