آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

پمپئو خواستار برقراری فوری آتش‌بس شد

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در دیدارهای جداگانه با هیئت مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه، آن‌ها را تشویق کرده‌ است که هرچه سریع‌تر روی یک نقشه سیاسی و آتش‌بس جامع توافق کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، به گفته وزارت امور خارجه امریکا، در این دیدارها پمپئو ضمن قدردانی از ادامه مذاکرات و پیشرفت، خواستار کاهش چشم‌گیر خشونت‌ها در افغانستان شده است.
وی در دیدار با هر دو هیئت، تأکید کرده است که مردم افغانستان انتظار دارند و شایسته آن اند که پس از ۴۰ سال جنگ و خون‌ریزی در صلح و امنیت زندگی کنند.


از سوی دیگر، هیئت مذاکره‌کننده دولت نیز اعلام کرده است که برخی از اعضای این هیئت روز شنبه(۱ قوس) با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در دوحه دیدار کرده‌اند.
وزارت دولت در امور صلح کشور اعلام کرده است که اعضای هیئت مذاکره‌کنندۀ حکومت به وزیر امور خارجه امریکا در قطر گفته اند که پس از آزادی پنج هزار زندانی طالبان خشونت از سوی این گروه پذیرفتنی نیست.
به‌گفته این وزارت، اعضای هیئت مذاکره کنندۀ حکومت افغانستان شب گذشته (۲۱ نومبر) در یک نشست به مایک پامپئو گفته‌اند، خشونت‌های جاری در افغانستان، تخطی از توافق‌نامه بین واشنگتن و طالبان است.
وزیر امور خارجه امریکا در جریان مسافرتش به قطر، شب گذشته در شهر دوحه پایتخت این کشور به طور جداگانه، با اعضای هیئت مذاکره کنندۀ حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان دیدار کرد.
در این ملاقات‌ها زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص واشنگتن برای صلح افغانستان نیز حضور داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا