آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

پناهندگان افغانستانی در کمپ ابوظبی دچار بیماری روانی شده‌اند

خبرگزاری دید: پناهندگان افغانستانی مقیم کمپ ابوظبی که در انتقال انتقال به امریکا به سر می‌برند، می‌گویند که دچار بیماری روانی شده‌اند. در این اردوگاه بیشتر کسانی مستقر شده‌اند که از همکاران محلی نیروهای امریکایی بوده‌اند.

به نقل از دویچه وله، پس از سقوط حکومت پیشین و کنترول کشور از سوی طالبان، هزاران شهروند مجبور به ترک این کشور شدند. شماری از کشور های غربی به شمول آلمان و ایالات متحده امریکا در عملیات تخلیه، هزاران شهروند افغانستان را که به نحوی با نیروهای آنان کار می‌کردند و یا هم با خطر رو به رو بودند، از افغانستان بیرون کردند.
ایالات متحده امریکا در این عملیات تخلیه همکاران محلی نظامیان اش را در یک کشور سومی برای تکمیل مدارک و قرنطین جابه جا کرده است. شماری از این افغان‌ها به «اردوگاه کمک‌های بشر دوستانه امارات» در ابوظبی منتقل شده‌اند. در این اردوگاه شمار زیادی از افغانان از چهار ماه به اینسو انتظار می‌کشند تا به ایالات متحده امریکا انتقال یابند.
بسیاری از این پناهجویان افغان که در این اردوگاه با زنان و کودکان بسر می‌برند، از بی سرنوشتی و تاخیر در روند انتقال ابراز نگرانی می‌کنند.
برخی از آنان به دویچه وله گفته‌اند که دچار بیماری روانی شده و از بی سرنوشتی خود نگران هستند.
اسلام الدین یکی از پناهجویان می‌گوید که آنان نمی‌دانند که دیگر چه مدتی انتظار خواهند کشید و چه زمانی به ایالات متحده امریکا منتقل خواهند شد.
ایالات متحده امریکا به گونه تدریجی از اردوگاه ها در قطر و جرمنی افغانانی را که در روند تخلیه از افغانستان بیرون کرده است، به امریکا انتقال می دهد. اما گفته می شود که روند انتقال افغانان از اردوگاه ابوظبی به امریکا آغاز نشده است.
همین اکنون در حدود ۹۰۰۰ پناهجوی افغان در این کمپ کمک‌های بشردوستانه امارات در ابوظبی شب و روز را می‌گذرانند که با زنان و کودکان شان در عملیات تخلیه از سوی نظامیان امریکایی به ابوظبی منتقل شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا