آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

سفیر پاکستان در واکنش به پنس:

پناهگاه‌های تروریستان در افغانستان قرار دارد نه پاکستان


ملیحه لودی سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد در نشستی در واکنش به اظهارات معاون دونالد ترامپ، روز گذشته گفته است که تمام پناهگاه‌های امن گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان وجود دارد نه در پاکستان.
به گزارش خبرگزاری دید، ملیحه لودی سفیر پاکستان طی نشستی در سازمان ملل گفت: اظهارات مقام‌های امریکایی در مورد اسلام‌آباد واقعیت ندارد، زیرا پناهگاه‌های امن تروریستان در آن سوی مرز در افغانستان در مناطقی وجود دارد که دولت بالای آن حاکمیت ندارد.
خانم لودی موجودیت پناهگاه‌های امن تروریستان را در خاک کشورش رد کرده و افزود، در حال حاضر ۴۰ درصد خاک افغانستان خارج از حیطه دولت افغانستان و تحت سلطه گروه‌های هراس‌افکن امثال طالب و داعش است.
سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد قبل از این نیز چنین سخنانی را مطرح کرده بود که با واکنش‌ مقام‌های افغانستان روبه‌رو شده بود.
‌‎این گفته سفیر پاکستان در مورد پناهگاه‌های امن هراس‌‌افکنان در افغانستان در حالی مطرح می‌شود که مایک‌ پنس معاون رییس‌ جمهور امریکا گفته بود، پاکستان به طالبان و سایر گروه‌های تروریستی، پناهگاه امن فراهم کرده‌است.
او تاکید کرده بود که پاکستان باید با امریکا در قسمت نابودی گروه‌های هراس‌افکن کمک کند، در غیر آن این کشور چیزی‌های زیادی را از دست خواهد داد.
گفتنی است که مقام‌های افغانستان به‌ شمول رییس‌ جمهور و رییس اجرایی، بارها ادعا کرده‌اند که پاکستان از گروه‌های هراس‌افکن در افغانستان که در نبرد با نیروهای دولتی‌اند به شکل مستقیم و غیر مستقیم حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا