آخرین اخبارجهانسیاست

پنتاگون: گفت‌وگو با ترکیه در مورد امنیت میدان هوایی کابل جریان دارد

سخنگوی وزارت دفاع امریکا تأیید کرده است که ایالات متحده و ترکیه گفت‌وگوهای ابتدایی را در مورد تأمین امنیت میدان هوایی کابل پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور انجام داده است.


به نقل از دیلی صباح، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) به تازگی در کنفرانسی خبری گفته است که ایالات متحده و ترکیه گفت‌وگوهای ابتدایی را در مورد امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی پس از خروج نیروها انجام داده است.
کربی در این رابطه گفته است: ما در حال بحث و گفت‌وگو با رهبران ترکیه در مورد برنامه‌های آن‌ها برای تأمین امنیت میدان هوایی هستیم. بدیهی است که این تصمیمی است که رییس جمهور (رجب طیب) اردوغان باید اتخاذ کند و ما به آن احترام می‌گذاریم، اما البته، ما برخی از بحث‌های مقدماتی را انجام دادیم و همان‌طور که قبلاً به طور کلی گفتیم، امنیت در میدان هوایی نه تنها برای ایالات متحده بلکه برای سایر کشورها نیز می‌باشد تا حضور دیپلماتیک خود را در کابل حفظ کنند.
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به تازگی گفته بود در صورتی که متحدان ناتو پشتیبانی لوجستیکی و مالی را فراهم کند، انقره آماده است امنیت میدان هوایی کابل را تأمین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا