آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

پوتین: اوضاع افغانستان متشنج است

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای گفته است که وضعیت در افغانستان همچنان متشنج است.

به گزارش خبرگزاری دید، کرملین در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه (۲۰ سنبله) گفته است که ولادیمر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای از طریق ویدئو کنفرانس، پیرامون مسائل مختلف منطقه و جهان سخنرانی کرد.
آقای پوتین در بخشی از سخنان خود گفته است: «وضعیت امنیتی در اوراسیا و مناطق همسایه هنوز نیاز به توجه ویژۀ سازمان همکاری‌های شانگهای دارد. اوضاع در افغانستان همچنان متشنج است و درگیری‌ها در خاورمیانه و شمال افریقا ادامه دارد. تروریزم تهدید جدی است و قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و جرایم سایبری در حال افزایش است».
رییس جمهور روسیه در حالی نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که همزمان با آمادگی‌ها برای آغاز مذاکرات میان‌افغانی، خشونت‌ها در این کشور افزایش یافته است.
گفتنی است که وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در مورد مسائل گسترده، از جمله تقویت همکاری‌ها در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گفت‌وگو می‌کنند و نظریات خود را در رابطه به چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شریک می‌سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا