آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

پوتین خواهان ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان شد

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته است که ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان برای امنیت کلی مفید است.

به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به تازگی گفته است که حضور نیروهای امریکایی در افغانستان برای امنیت کلی منطقه خوب است.

آقای پوتین در مصاحبه‌ای گفته است: «در ابتدا ما از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان حمایت کردیم و قبلاً به قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل رأی مثبت دادیم. من هنوز هم معتقدم که حضور امریکا در افغانستان مغایر با منافع خارجی ما نیست».

رییس جمهور روسیه افزوده است که خروج نیروهای امریکایی از این کشور خطراتی را به وجود خواهد آورد.

وی تأکید کرده است: «نخست، ما باید هزینه بیشتری کنیم تا ثبات را حفظ کنیم و دوم، فرقی نمی‌کند چی، حضور امریکا در افغانستان هنوز به ثبات این کشور کمک می‌کند و خروج آن‌ها خطراتی را ایجاد می‌کند».

پوتین خاطرنشان کرده است که آن‌ها مجبور نیست علیه حضور امریکایی‌ها در افغانستان بجنگند.

رییس جمهور روسیه با اشاره به مبارزه علیه تروریزم گفته است که ایالات متحده همواره به روسیه اطلاعات داده که به جلوگیری از حملات تروریستی در روسیه کمک کرده است.

وی گفت: «آن‌ها (امریکا) همواره به ما اطلاع داده‌اند. من از رییس جمهور فعلی (دونالد ترامپ) سپاس‌گزاری کردم، زیرا این اطلاعات که از امریکا دریافت کردیم از چندین اقدامات تروریستی در روسیه جلوگیری نمودیم. در عوض، ما نیز تلاش می‌کنیم همین کار را انجام دهیم و ما چنین توافق با رییس جمهور فعلی داریم که اگر این اطلاعات آشکار شود، ما آن را شریک خواهیم کرد و به یکدیگر کمک می‌کنیم».

این سخنان را رییس جمهور روسیه در حالی مطرح می‌کند که ایالات متحده بر خروج نیروهایش از افغانستان تأکید دارد و رییس جمهور ترامپ چندی قبل گفته بود می‌خواهد تمام نیروهای امریکایی تا کریسمس در خانه‌های شان باشند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا