آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمزنانسیاستصلحگزارش

پیامدهای انتخابات؛ نامزدان معترض دهان شان را دوختند

نامزدان معترض در کابل، در یک اقدام غیر منتظره به دلیل آنچه که عدم جدی گرفته شدن خواست‌های شان از سوی حکومت می‌دانند، دها‌ن‌شان را دوختند.

نامزدان معترض در کابل، در یک اقدام غیر منتظره به دلیل آنچه که عدم جدی گرفته شدن خواست‌های شان از سوی حکومت می‌دانند، دها‌ن‌شان را دوختند.
این نامزدان معترض که از ۱۲ ولایت کشور در کابل تجمع کرده‌اند، خواستار محاکمه اختصاصی از سوی حکومت هستند و می‌گویند که بعد از گذشت هشتاد روز از اعتراض شان هیچ توجه به خواست‌های آن‌ها صورت نگرفته است.
چندی پیش، خبرنگار خبرگزاری دید، مصاحبه‌ای با این نامزدان تهیه و منتشر کرده بود که در آن مصاحبه برخی از این نامزدان معترض گفته بودند، اگر به خواست‌های شان توجه نشود خودشان را در حضور رسانه‌ها و مردم آتش می‌زنند.
این نامزدان معترض که بیش از هشتاد روز است که در چارراه زنبق به رسم اعتراض به نتایج انتخابات خیمه تحصن برپا کرده‌اند، امروز در یک اقدام غیر منتظره دهان شان را دوختند.
فرزانه فرهمند یکی از این نامزدان معترض در صحبت با خبرگزاری دید، گفت: ما بیش از هشتاد روز است که در کابل تحصن کردیم اما هیچ گونه توجه از سوی حکومت به خواست‌های ما نشد.
او در ادامه صحبت‌هایش گفت امروز سه تن از نامزدان معترض دهان شان را دوختند و اگر در طی ۴۸ ساعت آینده به خواست‌های شان رسیدگی نشود تمام این نامزدان معترض دهان شان را خواهند دوخت.
خانم فرهمند حکومت را به بی‌توجهی متهم کرده گفت: حکومت که به خواست‌های قانونی و مشروع شهروندان توجه نداشته باشد باید از بین برود.
وی در ادامه افزود: ما از تمام هواداران خود در کابل و ولایات خواستیم تا با راه‌اندازی تظاهرات گسترده چارراه‌های عمومی را ببندند و حکومت محلی در ولایات شان را جواب بدهند.
این نامزد معترض همچنان گفت که حکومت در پی سبوتاژ تحصن آنان است و می‌خواهد در بین نامزدان معترض رخنه کرده، آنان را وادار به ختم تحصن کند.
گفتنی است که انتخابات پارلمان ۲۸ میزان سال گذشته پرتقلب ترین انتخاباتی بود که نتایج آن انتخابات در دو مرحله ( نتایج ابتدایی) و (نتایج نهایی) بعد از گذشت هفت ماه از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شد.
رسول شهزاد خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا