آخرین اخبارافغانستانسیاست

پیام عیدی رهبر طالبان؛ تاکید بر مذاکرات و خبری از آتش‌بس عیدی نیست

ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان گفته است که این گروه به مذاکرات و راه حل سیاسی متعهد است. در این پیام عیدی اما چیزی در مورد آتش‌بس عیدی گفته نشده است.


به گزارش خبرگزاری دید: ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان روز یکشنبه(۲۷ سرطان) در پیامی به مناسبت عید قربان، بر مذاکرات میان‌افغانی تاکید کرده اما چیزی در مورد آتش‌بس در ایام عید نگفته است.
در بخشی از پیام گفته شده: «ما برای پیشرفت خوب در مذاکرات و روند سیاسی، دفتر سیاسی را گشوده‌ایم، تیم قوی مذاکراتی را موظف نموده‌ایم و به حل مسایل از راه گفتگو متعهد هستیم».
رهبر گروه طالبان افزوده‌است: «پیام ما این است که بیایید، به‌جای اتکا بر خارجی‌ها مشکلات خود را خودمان حل نماییم و کشور را از وضعیت کنونی نجات دهیم».
در پیام رهبر طالبان به تعامل و روابط با همسایه‌های پرداخته شده است: ‌«ما به همسایه‌ها، منطقه و کشورهای جهان اطمینان می‌دهیم که افغانستان به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک ما، امنیت کشورهای دیگر را با تهدید مواجه بسازد. همچنان از سایر کشورها می‌خواهیم در امور داخلی ما هیچ‌گونه مداخله‌ای نداشته باشند».
رهبر طالبان همچنین بر تعلیم و تربیه تاکید کرده و به اعضای این گروه گفته‌است که بگذارند تمام مکاتب و دانشگاه‌ها در مناطق تحت کنترل آن‌ها به فعالیت‌شان ادامه دهند.
او گفته‌است که آموزش دینی در کنار تعلیمات عصری یک نیاز است و طالبان برای تسهیل کار استادان دانشگاه و مکاتب همکاری می‌کند.
این در حالی ‌است که بر اساس گزارش‌ها طالبان از آغاز تاکنون مکاتب زیادی را در کشور آتش زده و صدها مکتب در ساحات تحت کنترول این گروه مسدود شده و دختران اجازه تحصیل ندارند.
در پیام عیدی رهبر گروه طالبان اما سخنی از آتش‌بس در ایام عید گفته نشده و گمان‌ها بر این است که خبری از آتش‌بس در ایام عید نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا