آخرین اخبارسیاستمنطقه

معاون رییس جمهور ایران:

پیشنهادهای اروپا در مورد برجام کافی نیست


علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتومی ایران، پیشنهادهای قدرت‌های اروپایی را درباره توافق هسته‌ای ناکافی عنوان کرده و درباره امکان حفظ برجام ابراز تردید کرده است.
براساس گزارش‌ها، آقای صالحی روز سه شنبه در اسلو پایتخت ناروی، طی دیداری با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با مخرب توصیف کردن سیاست‌های اخیر ترامپ درباره امکان حفظ برجام با شرایط موجود ابراز تردید کرد و پیشنهادهای دریافتی از اتحادیه اروپا را برای انتظارات جمهوری اسلامی ایران ناکافی توصیف کرد.
او در همین حال، نتایج برجام برای ایران در عرصه‌های اقتصادی، بانکی و سرمایه‌گذاری را بسیار کمتر از حد انتظار خواند و خواهان حمایت صریح حامیان برجام از جمله سازمان ملل متحد و اروپا از این توافق شد.
حسن روحانی رییس جمهور ایران هم یک هفته پیش در گفت‌وگویی تیلفونی با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، درباره محدودیت زمانی برای ارائه راه حل‏های عملی قدرت‌های بزرگ در مورد حفظ برجام صحبت کرد و از احتمال خروج جمهوری اسلامی از توافق هسته‌ای خبر داد.
از سویی هم، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران، ماه گذشته به چشم‌انداز همکاری با قدرت‌های اروپایی ابراز بدبینی و برای ادامه توافق هسته‌ای شروطی تعیین کرده بود، از جمله این که اروپا مسئله برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی را مطرح نکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا