آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

پیش‌نویس بودجه سال مالی ۱۴۰۰ بار دیگر به مجلس فرستاده می‌شود

وزارت مالیه از فرستاده شدن پیش‌نویس دوم بودجه سال مالی ۱۴۰۰ به مجلس نمایندگان خبرداده است. این پیش‌نویس دیروز در کابینه تصویب شده است.

بودجه1400
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت مالیه کشور امروز سه‌شنبه(۲۳جدی) از فرستادن پیش‌نویس دوم بودجه سال مالی ۱۴۰۰ خورشیدی به مجلس خبرداد.
شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه در توییتی ابراز امیدواری کرده است که نمایندگان مجلس این پیش‌نویس بودجه را هرچه زودتر تصویب کنند.
پیش‌نویس دوم بودجه‌ سال مالی ۱۴۰۰ خورشیدی روز گذشته از سوی کابینه تصویب شد. در این پیش‌نویس بیش از ۲۰ میلیارد افغانی اضافه شده و شماری از پروژه‌ها ازدیاد و شماری دیگر از پروژه‌ها نیز تنقیص شده است.
در پیش‌نویس دوم بودجه برای سال مالی ۱۴۰۰ خورشیدی بیش از ۴۷۳ میلیارد افغانی در نظر گرفته شده است که از این میان، بیش از ۳۱۱ میلیارد افغانی بودجه‌ عادی و ۱۶۱.۸۴۲ میلیارد افغانی بودجه‌ی انکشافی پیش‌بینی شده است.
طرح بودجه‌ سال مالی ۱۴۰۰ خورشیدی که در ابتدا بیش از ۴۵۲ میلیارد افغانی پیش‌بینی شده بود، در تاریخ دهم جدی از سوی مجلس نمایندگان رد شد. کمیسیون مالی و بودجه‌ مجلس نمایندگان در آن زمان اعلام کرد که طرح بودجه‌ سال ۱۴۰۰ مالی ۱۷ مشکل جدی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا