آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

پیش‌نویس طرح صلح طالبان با شورای عالی مصالحه‌ ملی شریک شده است

معاون شورای عالی مصالحه‌ ملی می‌گوید که طالبان روی یک طرح صلح کار کرده‌ و پیش‌نویس آن‌را با این شورا نیز شریک شده ساخته‌اند. او جزئیات بیشتری در مورد این طرح ارائه نکرد.

معاون شورای عالی مصالحه‌ ملی می‌گوید که طالبان روی یک طرح صلح کار کرده‌ و پیش‌نویس آن‌را با این شورا نیز شریک شده ساخته‌اند. او جزئیات بیشتری در مورد این طرح ارائه نکرد.
به گزارش خبرگزاری دید، عطاءالرحمان سلیم که امروز چهارشنبه( ۸ ثور) در مراسمی به مناسب سالروز پیروزی مجاهدین صحبت می‌کرد، گفت که پیش‌نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه‌ ملی پس از بررسی طرح‌های متعدد تهیه شده و به رهبری این شورا فرستاده شده است.
سلیم پیش‌نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه‌ ملی را همه‌شمول و سازگار با واقعیت‌های عینی جامعه‌ افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که تلفیق این طرح با طرح صلح گروه طالبان به یک طرح واحد منجر شود که در آن تمامی طرف‌ها بتوانند سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی‌شان را بیابند.
معاون شورای عالی مصالحه‌ ملی تأکید کرد که تلفیق این دو طرح کار سختی نیست، در صورتی که پشت صحنه آجنداها و مأموریت‌هایی برای سبوتاژ و از بین‌بردن نشست استانبول که همه در انتظار آن هستند، نباشد.
آقای سلیم گفت که آنان از آدرس شورای عالی مصالحه‌ ملی با طرح واحد و با اقتدار در نشست‌های مرتبط به صلح افغانستان شرکت می‌کنند. او در عین حال بر آدرس واحد نظام جمهوری اسلامی افغانستان در نشست استانبول تأکید کرد.
سلیم همچنان گفت که آنان با طالبان تماس و تبادله‌ پیام دارند و همیشه به این گروه گفته‌اند که مراجعه کردن به آدرس‌های متعدد کار افغانستان را آسان نه، بلکه سخت‌تر می‌کند و جانب جمهوری اسلامی حاضر است از آدرس واحد با طالبان مذاکره کند.
این درحالی است که قرار بود نشست استانبول در پیوند به صلح افغانستان در ۲۴ ماه جاری میلادی (اپریل) برگزار شود، اما برگزارکنندگان این نشست (ترکیه، قطر و سازمان ملل متحد) اعلام کردند که به دلیل حاضر نبودن طالبان، این نشست برای بعد از عید فطر به تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا