آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

پیکارهای انتخاباتی تیم امنیت و عدالت؛ رحمت‌الله نبیل سران حکومت را به مناظره طلبید

تیم انتخاباتی« امنیت و عدالت» با نامزدی رحمت‌الله نبیل، پیکار‎های انتخاباتی‎اش را در تالار لویه جرگه با انتقاد از کارنامه حکومت وحدت ملی آغاز کرد و آقای نبیل سران حکومت را به مناظره طلبید.

تیم انتخاباتی« امنیت و عدالت» با نامزدی رحمت‌الله نبیل، پیکار‎های انتخاباتی‎اش را در تالار لویه جرگه با انتقاد از کارنامه حکومت وحدت ملی آغاز کرد و آقای نبیل سران حکومت را به مناظره طلبید.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نبیل روز شنبه ( ۱۲ اسد) در همایش انتخاباتی‌‌اش که با حضور هوادران این تیم در خیمه لویه جرگه تدویر یافته بود، گفت که حکومت وحدت ملی در اجرای برنامه‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده، ناکام بوده‌ است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، برنامه‌ها و کارزارهای انتخاباتی رقیبان و به ویژه سران حکومت وحدت ملی را «عوام‌فریبانه» خوانده و تاکید کرده است که آن‌ها در پنج سال گذشته وعده‌هایی را که به مردم داده بودند، جامه عمل پوشانده نتوانستند.
آقای نبیل سران حکومت را به یک مناظره دعوت کرد تا طی آن اسناد و شواهدی را مبنی بر ناکامی آن‌ها با مردم شریک کند.


نامزد تیم انتخاباتی امنیت و عدالت سران حکومت و کسانی را که او از آن‌ها به عنوان «تیم حاکم» نام برد، متهم کرد که از امکانات دولتی به صورت گسترده برای کمپاین‌های انتخاباتی استفاده می‌کنند.
نبیل در مورد پی‌آمد استفاده و دخیل ساختن نیروهای امنیتی در انتخابات، هشدار داد و گفت، نشانه‌هایی وجود دارد که از این نیروها استفاده سیاسی می‌‎شود.


او تصریح کرد که حزبی و سیاسی ساختن نیروهای امنیتی، برای آینده کشور خطرناک است.
از جانب دیگر، رحمت‌الله نبیل گفت که دسته انتخاباتی او برنامه مشخص در بخش تامین امنیت، عدالت اجتماعی، حکومت‌داری، تقویت نیروهای امنیتی و رشد اقتصادی روی دست دارد و آن را با مردم شریک می‌کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که پیشینه کار در ریاست امنیت ملی را دارد، هم‌چنان تاکید کرد که جنگ جاری در افغانستان استخباراتی است و رفع آن نیز به شیوه استخباراتی ممکن است.


به گفته او، تاکنون تعریفی واضح از «دوست و دشمن» در حکومت وجود ندارد و بار سنگین جنگ بر دوش نیروهای امنیتی گذاشته شده است.
آقای نبیل در آغاز سخنرانی‌اش گفت که تیم او به زودی برنامه‌اش را برای خروج افغانستان از وضعیت کنونی با مردم افغانستان شریک خواهد ساخت؛ برنامه‌ای که به گفته او در آن از اقشار مختلف افغانستان نظر خواسته شده است.
او در ادامه تاکید کرد که «ما افغانستانی را می‌خواهیم که دارای تعریف واحد از منافع ملی باشد. افغانستانی که در آن دیدگاه خود را داشته باشیم. افغانستانی که در آن خردمندی حاکم و افراط و تفریط مردود باشد.»
آقای نبیل گفت در صورت پیروزی‌اش در انتخابات پیشرو فرصت‌ها را برای مطبوعات، احزاب و نهادهای مدنی مساعد خواهد ساخت تا خلاق باشند نه مقلد.
کارزارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در ششم اسد آغاز شد و تا ماه میزان ادامه خواهد داشت. این روند تاکنون آن‌چنان که انتظار می‌‎رفت، گسترده نبوده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا