آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

چندین نشست در باره افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود

خبرگزاری دید: در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است چنین نشست در باره افغانستان بگزار شود.


نخستین نشست جانبی زیر عنوان «حفاظت از دستاوردهای بیست ساله مشارکت بین‌المللی در افغانستان؛ نحوه حمایت از آینده زنان و دختران افغان و دست‌رسی آن‌ها به آموزش»، امروز سه‌شنبه(۳۰ سنبله) برگزار می‌شود. این نشست آنلاین است و توسط نمایندگی دایمی ایتالیا در سازمان ملل متحد، بریتانیا، کانادا و مکسیکو به صورت مشترک میزبانی می‌شود.
نشست دومی نیز به گفت‌وگوهای سطح بالا روی موضوع «تضمین حمایت از مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران در افغانستان و منطقه» تنظیم شده است. این نشست از سوی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اتریش سازمان‌دهی شده است.
نشست مجازی فوق‌العاده رهبران گروه ۲۰ نیز برای روز چهارشنبه تنظیم شده است. این نشست توسط ایتالیا برگزار می‌شود و میزبانان مشترک این نشست بریتانیا، کانادا و مکسیکو، اعضای گروه ۲۰ و ناظران نماینده‌گی دایمی ایتالیا هستند.
نشست سطح بالا زیر عنوان «ایجاد آینده‌ای برای آموزش دختران افغان» به شکل مجازی روز جمعه برگزار می‌شود. صندوق ملاله، یونیسف، فرستاده جوانان سازمان ملل متحد و پیام‌رسان دفتر صلح از اعضای شرکت‌کننده این نشست هستند.
هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه( ۳۰ سنبله)، آغاز می‌شود. بیش از ۱۰۰ رهبر و رییس دولت‌های جهان، قرار است در نیویارک مقر سازمان ملل متحد گردهم آیند. انتظار می‌رود که غلام‌محمد اسحاق‌زی نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل که از سوی حکومت غنی تعیین شده بود، در این نشست به نمایندگی از افغانستان شرکت کند. افغانستان یکی از محورهای اصلی مورد بحث این مجمع خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا