آخرین اخبارافغانستان

چین برای مبارزه با کرونا مواد صحی به افغانستان کمک کرد

جمهوری خلق چین به ارزش یک ملیون دالر مواد صحی به دولت افغانستان مساعدت نمود. این محموله صحی شامل نزدیک به چهل هزار کیت تشخیص ویروس کرونا، بیست هزار لباس محافظتی، دو پایه دستگاه پی سی آر و دو پایه دستگاه ار ان ای اکسترکشن است.

به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، در محفل تحویل دهی این اجناس گفت: «چین از جمله کشورهایی بود که در جبهه نخست مبارزه با کرونا قرار داشت و خوشبختانه توانست از این بحران موفقانه عبور نماید و در عین حال کشور چین دولت افغانستان را در راستای مبارزه ویروس کرونا از شروع این ویروس تا اکنون مواد بهداشتی کمک کرده است».
او گفت که به دلیل تلاش سکتور صحت و نهادهای حکومتی و مردمی با اطلاع‌رسانی به موقع در مهار موج نخست ویروس کرونا در کشور درست عمل نمودیم و تلفات ناشی از این ویروس نسبت به کشورهای دیگر به مراتب کم‌تر بوده است.
احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه نیز گفت که کشور چین، در کنار مساعدت مواد بهداشتی برای مبارزه ویروس کرونا در راستای زیر ساخت‌ها نیز افغانستان را کمک نموده است که شفاخانه جمهوریت یکی از آنها است.
وانگ یو سفیر کشور چین در کابل، هدف از کمک‌های کشورش را به افغانستان مبارزه با ویروس کرونا و تقویت روابط دوستانه دو کشور خوانده بیان نمود که، بحران کرونا آسیب فراوانی را مانند سایر کشورها بر اقتصاد افغانستان وارد نموده است.
آقای یو، اضافه نموده که این کشور از شروع ایپدیمی ویروس کووید-۱۹ در افغانستان، در کنار مواد بهداشتی، مواد غذایی نیز مساعدت نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا