آخرین اخبارافغانستانچینسیاست

چین به افغانستان کمک نظامی می‌کند

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور با لی زوچینگ رییس ستاد مشترک ارتش خلق چین در پکن دیدار کرده و نقش چین را در مبارزه با هراس‌افکنی ستود.
به نقل از صفحه مشاوریت امنیت ملی، حنیف اتمر که در یک سفر رسمی به جمهوری خلق چین رفته است، با رییس ستاد ارتش آن کشور دیدار کرد.
در این دیدار هردو جانب بر همکاری‌های دو جانبه در زمینه مبارزه با تروریزم تاکید کرده و مشاور امنیت ملی کشور نقش کشور چین را در این راستا تاثیرگذار توصیف کرد.
مشاور امنیت ملی کشور نقش سازمان کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای درباره مبارزه در برابر تروریزم و تامین ثبات منطقه‌ای را مهم دانست.
آقای اتمر بر توسعه نقش کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در کار مبارزه در برابر تروریزم، صلح و ثبات منطقوی تاکید نمود،
وی به خصوص درقسمت تهیه تجهیزات نظامی برای نیروهای هوایی نقش این سازمان را خیلی مهم خواند.
از سویی هم، آقای لی زوچینگ رییس ستاد نیروهای مشترک چین از قربانی‌ها و رشادت نیروهای افغان در کار مبارزه در برابر تروریزم قدردانی نمود.
آقای لی گفت که تروریزم یک خطر مشترک برای تمام منطقه وجهان می‌باشد وخواهان اقدامات مشترک در برابر آن شد. آقای لی در باره همکاری‌های مشترک امنیتی و نظامی میان هر دو کشور به خصوص تجهیز نیروهای افغان ابراز آماده‌گی نموده و نیرومند سازی اجماع ملی برای صلح درمنطقه را مهم دانست وخواهان همکاری کشورهای منطقه گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا