آخرین اخبارافغانستانسیاست

چین در آموزش پولیس کشور همکاری می‌کند

سفیر چین در کابل در دیدار با ویس‌‌احمد برمک وزیر امور داخله کشور، گفته است که این کشور حاضر است در بخش آموزش پولیس با افغانستان همکاری کند. ‌


سفیر چین در کابل در دیدار با ویس‌‌احمد برمک وزیر امور داخله کشور، گفته است که این کشور حاضر است در بخش آموزش پولیس با افغانستان همکاری کند. ‌
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ویس‌احمد برمک و سفیر چین در این دیدار،‌ روی گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف، به ‌ویژه در بخش امنیتی صحبت کرده‌اند.
آقای برمک در این دیدار گفت که در حال حاضر نیروهای پولیس ملی به آموزش و ظرفیت‌سازی بیشتر نیاز دارند و توقع می‌رود در این زمینه چین به وزارت امور داخله‌ افغانستان همکاری کند.
«لیوجینک سونگ» سفیر کشور چین در کابل وعده سپرد که زمینه‌ آموزش مسلکی «کورس پولیس» را برای شماری از منسوبین پولیس افغانستان در کشورش فراهم سازد.
همچنان در این دیدار، روی سفر هیئت بلندرتبه چینی که قرار است در آینده‌ نزدیک به منظور توسعه‌ همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های امنیتی عازم کابل شود و همکاری‌های دولت چین در راستای تکنالوژی معلوماتی و تجهیزات امنیتی به وزارت امور داخله، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
از سویی هم، ارگ نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که چین آماده‌گی‌اش را برای کمک به آسیب‌دیدگان خشک‌سالی و سیلاب‌ها در افغانستان اعلام کرده است.
در این خبرنامه آمده است که لیوجینک سونگ، سفیر چین در کابل در دیدار با رییس جمهور اشرف غنی در ارگ گفته است که «پکن» آماده است تا برای آسیب‌دیدگان خشک‌سالی و سیلاب‌ها در افغانستان کمک‌ مالی و مواد خوراکی کند.
بر بنیاد این خبرنامه، سفیر چین همچنان گفته است که کشورش آماده‌ کمک به بلندبردن ظرفیت فنی نهادهای دولتی افغانستان نیز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا