آخرین اخبارافغانستانسیاست

کابلوف: اعمال محدودیت بر زنان «حماقت محض» است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در اظهاراتی اقدامات طا-لبان علیه آزادی‌های فردی و زنان را «حماقت محض» خوانده و گفت که چنین اقداماتی به سود طالبان نیست.

ضمیر کابلوف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه که اخیراً منتشر شد، گفته ‌است که «بدون شک طا-لبان از نظر ایدئولوژیک و سیاسی تغییر کرده‌اند».
اما او در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت برای رانندگان تاکسی در مورد سوارکردن زنان بی حجاب و بدون محرم گفته‌ است که «اینها افراط در برخی مناطق است».
کابلوف در ادامه افزوده ‌است: « من به خوبی به یاد دارم که وقتی طالبان به تازگی به قدرت رسیدند و کابل را گرفتند، چنین اتفاقات در کابل مشاهده ‌نشد، بلکه در برخی ولایات نزدیک به کابل چنین اتفاقاتی صورت گرفت. سلمانی‌ها از تراشیدن ریش مردان منع شدند که این مواردی از افراط در مناطق جداگانه بود».
نماینده ویژه پوتین اضافه کرده‌ است که چنین اقداماتی هیچ سودی برای طالبان نخواهد داشت و «حماقت محض است» که باید اصلاح شود.
او گفته‌است: «برای افغان‌ها، از هر دو جنس (زنان و مردان) آسان نیست وقتی محدودیت‌های اضافی اعمال شود، برای آن‌ها (طالبان) بدتر خواهد بود».
نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در بخشی دیگر از مصاحبه خود گفته ‌است که به رسمیت شناختن طا-لبان عملاً در جریان است. او در این زمینه به اشتراک هیئت‌های طا-لبان در نشست‌های فارمت مسکو و وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرده‌ و این نشست‌ها را فرصتی برای دولت فعلی کابل دانسته ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا