آخرین اخبارجهانمطالب معلوماتی

کاندید پارلمان عراق: من پیامبر خدا هستم

یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق از ولایت «ذی‌قار» برای پیروزی در انتخابات و راه‌یافتن به پارلمان، ادعای پیامبری کرد.


یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق از ولایت «ذی‌قار» برای پیروزی در انتخابات و راه‌یافتن به پارلمان، ادعای پیامبری کرد.
رسانه‌های محلی عراقی گزارش دادند شخصی با نام «یاسر ناصر حسین» اقدام به نصب پلاکاردهای حاوی عکس خود کرد که در آن «ادعای پیامبری و رهبری امت» کرده است.
این رسانه‌ها افزودند که نیروهای امنیتی برای تحقیق درباره دلیل ادعاهای این شخص، او را بازداشت کردند. این نامزد انتخابات پارلمانی اما از هیچ‌گونه اظهار نظری، مگر در حضور قضات رسمی تحقیق، خودداری کرده است.
«رافد الزیدی» معاون مدیر دفتر انتخابات ولایت «ذی‌قار» گفته است که کمیساریای عالی انتخابات از وجود شخص مدعی پیامبری در میان نامزدهای این ولایت، اطلاعی ندارد.
اما «حسین الحسناوی» تحلیل‌گر مسایل سیاسی عراق در این باره به «العربیه. نت» گفت: «نظام سیاسی دمکراتیک در عراق به هر شهروندی حق نامزدی در انتخابات پارلمانی در صورت داشتن شرایط لازم قانونی، اداری و قضایی را می‌دهد.»
او افزود:« اما پذیرفتن نامزدی شخصی از سوی کمیساریای عالی انتخابات به معنی این نیست که این شخص از حساب‌رسی قانونی در صورت تخلف مصئون است، بلکه شرایطی وجود دارد که اگر نامزد آن را زیر پا بگذارد، از نامزدی کنار گذاشته خواهد شد.»
حسناوی ادامه داد:« برخی نامزدها روش‌های عجیبی برای کسب آرای مردم در پیش می‌گیرند که ممکن است با قانون یا عرف عمومی در تضاد باشد. از این رو ممکن است فرصت مشارکت و پیروزی در انتخابات را از دست بدهند.»
انتخابات پارلمانی عراق روز ( ۱۲ می) برگزار خواهد شد. در این انتخابات بیش از ۶ هزار نامزد برای ورود به چهارمین دوره پارلمان عراق، رقابت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا