آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

عبدالله در دهلی‌نو:

کثرت‌گرایی و اجماع منطقه‌یی صلح پایدار را در افغانستان تضمین می‌کند

رییس شورای عالی مصالحه ملی در نشستی در دهلی‌نو گفت که کثرت‌گرایی و اجماع منطقه‌‌ای صلح پایدار را در افغانستان تضمین می‌کند. وی همچنان اضافه کرد که اکنون افغانستان تغییر کرده و ما می‌خواهیم کشور ما به ‌عنوان نقطۀ وصل منطقه‌‌ای تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، امروز پنج‌شنبه (۱۷ میزان) در سفرش به هند، در یک نشست در دهلی‌نو صحبت می‌کرد، گفت که در سال ۲۰۰۲ یک نقشه جدید برای افغانستان کشیدیم که هند هم از آن زمان تاکنون از این نقشه حمایت کرده و ما سپاسگزارش استیم.
رییس شورای عالی مصالحه ملی به اهمیت همکاری‌های دوجانبه اشاره کرده و بیان داشت: با پشتیبانی شما، ما می‌توانیم همکاری‌های بهتری میان دو کشور داشته باشیم. وی اضافه کرد: ارتباطات منطقه می‌تواند هند را به کشورهای آسیای میانه وصل کند.
آقای عبدالله همچنان تصریح کرد: اکثریت مطلق مردم افغانستان از طرح صلح ما پشتیبانی کرده‌اند. او علاوه کرد: این درست است که ما دیدگاه خود مان را داریم و طالبان دیدگاه خودشان را؛ ولی این که هردو طرف روی یک میز می‌نشینند، به این معنا است که می خواهند به درک متقابل برسند. برای رسیدن به صلح به درک مشترک و متقابل ضرورت است.
پیش از چاشت امروز نیز آقای عبدالله در سفرش به هند با نخست‌وزیر آن کشور دیدار کرد که هردو جانب روی همکاری‌های مشترک و پشتیبانی دولت هند از روند صلح بحث و مشورت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا