آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

کرسی نمایندگی کشور در ملل متحد به نصیر احمد فایق سپرده شد

خبرگزاری دید: نصیر احمد فایق مسئولیت پیشبرد امور نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته ‌است. غلا‌م محمد اسحاق‌زی نماینده دایم کشور در این سازمان از سمت خود استعفا داده‌است.

‏نمایندگی دایمی افغانستان صبح‌ امروز (جمعه، ۲۶ قوس) در توییتی نوشت که آقای فایق مستشار وزیر مختار به‌ عنوان کاردار مسئولیت پیشبرد امور و رهبری نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد را به عهده گرفته ‌است.


نصیراحمد فایق که به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل ماموریت داشت نیز در یک رشته توییت نوشته‌ است که «مسئولیت بزرگ» را در شرایط سخت و نا‌ به سامان بر عهده گرفته است.
او گفته‌است که تلاش می‌کند صدای مردم افغانستان را که از شدت بیکاری، گرسنگی، فقر،‌ سرمای زمستان و نقض حقوق بشری رنج می‌برند،‌ به گوش کشورهای عضو سازمان ملل برساند.
منابع رسمی تاکنون درباره غلام‌محمد اسحاق‌زی نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل متحد چیز نگفته‌اند؛ اما رسانه‌ها گزارش داده‌‌اند که او استعفا کرده‌است. دلیل استعفای اسحاق‌زی روشن نیست.
او در اواخر حکومت اشرف غنی در این سمت تعیین شده بود.
این در حالی است که اخیراً مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای تصمیم‌گیری در مورد اعطای کرسی افغانستان و میانمار به طا-لبان و حکومت نظامی میانمار را به تعویق انداخت. طبق این تصمیم، سفرای دولت‌های قبلی این دو کشور کماکان صاحب کرسی نمایندگی‌شان در این سازمان خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا