آخرین اخبارافغانستانورزش

کمیته بین‌المللی المپیک ۵۶۰ هزار دالر به جامعه ورزشی افغانستان کمک می‌کند

خبرگزاری دید: کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است که ۵۶۰ هزار دالر به اعضای جامعه ورزشی افغانستان کمک خواهد کرد.
توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک گفته است که طا-لبان ارسال کمک‌های بشردوستانه کمیته بین‌المللی المپیک را به ورزشکارانی که هنوز در افغانستان زندگی می‌کنند، پذیرفته است.

باخ گفته است: به لطف دیپلماسی محتاطانهٔ ما، طالبان ارسال کمک‌های بشردوستانهٔ کمیته بین‌المللی المپیک را به اعضای جامعه المپیک که هنوز در افغانستان زندگی می‌کنند، پذیرفته و از آن حمایت می‌کند.
این کمک برای حدود ۲هزار وزرشکار المپیک و پاراالمپیک افغانستان اختصاص داده شده و توسط کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) توزیع خواهد شد.
وی افزوده است: دریافت ویزه بشردوستانه برای مردم افغانستان در مقایسه به ابتدای روند تخلیه دشوارتر شده است، با وجود آن هم ما در حال مذاکره با تعدادی از دولت‌ها هستیم و امیدواریم که یکی از آن‌ها به نتیجه برسد.
رییس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین روز سه‌شنبه گفت که این کمیته به تاریخ ۱۸ نوامبر گفت‌وگو‌ها را در مورد ورزشکاران، به‌ویژه دختران و زنان ورزشکار افغانستان با طا-لبان در قطر آغاز کرده است.
او بیان داشته است: ما به وضوح برای آن‌ها توضیح داده‌ایم که دسترسی آزاد به ورزش، بدون هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی، قومی، مذهبی و سایر تبعیض‌ها، برای احترام به منشور المپیک اساسی است.
گفتنی است که کمیته بین‌المللی المپیک تا کنون زمینۀ خروج ۳۰۰ تن از ورزشکاران، مربیان و مقامات افغانستان را فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا