آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

کمیته مصئونیت خبرنگاران: قتل اعضای خانواده بسم‌الله عادل ایماق بررسی شود

کمیته مصئونیت خبرنگاران ضمن محکوم کردن حمله‌ افراد مسلح ناشناس بر اعضای خانواده‌ بسم‌الله عادل ایماق مدیرمسئول پیشین رادیو صدای غور، از حکومت محلی و نهادهای امنیتی خواسته است که این قضیه را به ‌صورت جدی تحقیق و عاملان آن‌را بازداشت و مجازات کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، کمیته مصئونیت خبرنگاران از حکومت خواست که عاملان ترور بسم‌الله عادل ایماق و حمله کنندگان بر خانواده او را شناسایی و مجازات کند.
در اعلامیه‌ کمیته مصونیت خبرنگاران افغان همچنان از حکومت خواسته شده است که از اعضای خانواده‌ آقای ایماق حفاظت کند.
طبق معلومات این کمیته، سه عضو خانواده‌ ایماق در حمله‌ افراد مسلح ناشناس در منطقه‌ی «تغه تیمور» واقع در غرب شهر فیروزکوه کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.
بسم‌الله عادل ایماق مدیرمسئول رادیو صدای غور در تاریخ ۱۲ جدی از سوی افراد مسلح ناشناس در غرب شهر فیروزکوه کشته شد.
ریاست عمومی امنیت ملی بعداً اعلام کرد که عزت‌الله بیک عضو شورای ولایتی غور در ترور آقای ایماق دست داشته است. عزت‌الله بیک پس از آن‌که به اقدام نیروهای امنیت ملی برای بازداشت او واکنش نشان داد و دست به تیراندازی زد، کشته شد.
از سویی هم، کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان گفته است که از حکومت افغانستان خواستار تحقیق جدی قتل بسم‌الله عادل ایماق شده بود، اما «نه تنها هنوز در مورد عاملان قضیه‌ مذکور معلوماتی در دست نیست، بلکه اکنون خانواده‌ شهید عادل مورد حمله‌ مسلحانه قرار گرفته است».
این کمیته افزوده است که حکومت محلی و نهادهای امنیتی باید در مورد قتل ایماق و خانواده‌اش اطلاعات ارائه کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا