آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستفرهنگ عامه

گرامی داشت عید غدیر، حمایت از جان‌فشانی‌های قوای مسلح و روز پرچم ملی در بلخ!

همزمان با حمایت از جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح ملی کشور در دفاع از نظام و مردم، روز پرچم ملی و عید غدیر در مزارشریف گرامی داشته شد.


به گزارش خبرگزاری دید، از عید غدیر خم شبانگاه گذشته در اقامت‌گاه سید علی‌رضا محمودی با حضور جمعی از بزرگان، علما، مداحان اهل بیت، فرهنگیان و شماری از مردم مزارشریف گرامی داشت شد.
در این همایش همچنان بر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و نقش آنان در دفاع از نظام و مردم و تجلیل از روز پرچم ملی تاکید شد.


سید نصرالدین محسنی مشاور پیشین ریاست اجرایی حکومت گذشته، داکتر سید حیدر احمدی بلندی رییس دانشگاه راه سعادت، محمد یحیی چمران نماینده حزب اقتدار در زون شمال، محسن‌ دانش مشاور شورای عالی صلح، علی محمد وفایی معاون امنیت شهری، متنفذین، فرهنگیان و جوانان در این همایش حضور یافته و عید غدیر خم را در کنار هم دیگر گرامی داشتند.


سید علی‌رضا محمودی مشاور امور سیاسی و مردمی شورای امنیت ملی، در این همایش با شکوه در سخنانی، ضمن گرامی داشت از عید غدیر، از مبارزات و جان‌فشانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مبارزه علیه تروریزم تقدیر کرد.
آقای محمودی افزود که در اثر ایستادگی‌ها و مبارزات مردمی و قوت‌های دفاعی و امنیتی کشور، پرچم ملی ما همیشه در اهتزاز خواهد ماند.


سید حیدر احمدی رییس دانشگاه راه سعادت ضمن سرایش شعر در پیوند به غدیر خم، به مسایل روز کشور اشاره کرده و گفت که تا ریشه جهالت و جزم اندیشی در کشور خشک نشود، رسیدن به صلح و ثبات ممکن نیست.
او همچنان افزود، نیروهای بسیج ملی که علیه طالبان و تهاجمات شان شکل گرفته، از جان خویش مایه می‌گذارند تا از ارزش‌ها و نوامیس ملی ما دفاع کنند، این نیروها باید بیشتر تقویت شوند.
در همین حال، سید نصرالدین محسنی مشاور پیشین ریاست اجرایی حکومت گذشته در پیوند به عید غدیر گفت: روز غدیر در اسلام از جایگاهی مهم برخوردار است که خدواند این روز را تجلیل و تقدیرکرده و در قرآن از این روز یاد نموده است.


وی تجلیل از این روز را دستور پیامبر اسلام‌ عنوان کرده، گفت: رسول خدا فرموده است هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مرگش مرگ جاهلیت است که این کلمات در میان تمام کتاب‌های برادران اهل سنت و تشیع وجود دارد.
در این همایش، سخنرانان ضمن یادآوری از واقعه غدیر خم و موضوع جانشینی حضرت علی از سوی پیامبر اسلام، بر حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور که در سنگرهای داغ جنگ شبانه‌روز حضور دارند و از نظام، دستاوردها، ارزش‌های و مردم خویش دفاع می‌کنند، تاکید همه جانبه صورت گرفت.


این همایش مذهبی- فرهنگی ضمن اجرای سرود‌های مذهبی در پیوند به غدیر خم، مداحی اهل بیت، مسایل روز کشور و چالش‌ها در روند صلح، با خیرات و صدقات ادامه یافت.
غدیر خم اشاره به واقعه‌ای دارد که در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجرت رخ داد و در آن پیام اسلام ضمن بلند کردن دست حضرت علی، جمله معروف « من کنت مولاه فهذا علیً مولاه» را بیان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا