آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

گسترش ناامنی در شمال افغانستان؛ روس‌ها در حال آماده‌باش قرار دارند


«الکساندر لاپین» فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه در مراسم تحویل تجهیزات نظامی به تاجیکستان گفته است که با شکست داعش در سوریه، نیروهای مسلح روس و تاجیک باید برای هر نوع تحول در آسیای مرکزی آماده باشند.
به گزارش خبرگزاری دید، وی در سخنانی با اشاره به شکست داعش در سوریه و بازگشت سربازان روس گفت: با این حال صحبت کردن در مورد پایان یافتن مبارزه با تروریزم بین‌المللی هنوز زود است.
این مقام نظامی روس افزود، گروه‌های تروریستی که در سوریه با شکست مواجه شد حضور خود را در افغانستان افزایش می‌دهند و این مهم را نمی‌توان دست کم گرفت.
لاپین افزود:« ما وظیفه مشترکی برای حفاظت از مرزهای خود و تامین امنیت در منطقه داریم و با اطمینان می‌توان گفت که این کار را انجام خواهیم داد.»
روز گذشته در یکی از پایگاه‌های نظامی تاجیکستان با حضور مقامات ذیربط ۲ کشور، مراسم تحویل تعداد زیادی تسلیحات از جمله؛ تجهیزات مخابروی و دفاع هوایی، تانک و هلی‌کوپتر روسی به ارتش تاجیکستان به منظور تقویت مرزهای این کشور با افغانستان برگزار شد.
تحویل تجهیزات نظامی در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی نظامی و فنی میان «مسکو» و «دوشنبه»، اجرای برنامه نوسازی نیروهای مسلح تاجیکستان که یک مرحله اساسی برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح این کشور به شمار می‌رود، در جهت توانایی‌های این کشور برای مبارزه با تهدیدات تروریستی و تقویت مرز با افغانستان صورت گرفت.
پیش از این، رییس جمهور روسیه به تهدید رو به رشد تروریزم بین‌المللی در افغانستان و گسترش نفوذ گروه‌های تروریستی در مناطق شمالی همجوار با کشورهای شوروی سابق اشاره کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا