آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به میزبانی «آلمان- قطر» برگزار می‌شود

«آلمان- قطر» از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح میزبانی می‌کند. زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در ادامه هفتمین دور سفرهایش به آلمان رفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، او گفته است در جریان این سفر و در نشستی در برلین آلمان، درباره آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی که به میزبانی آلمان و قطر برگزار خواهد شد، با مقام‌های اروپایی گفت‌وگو کرده است.
آقای خلیلزاد در یک رشته توییت نوشته است که او در دومین نشست گروه مشترک امریکا و اروپا که به میزبانی آلمان برگزار شده بود، شرکت کرده و آخرین تحولات روند صلح را با مقام‌های اروپایی در میان گذاشته است.
افزون بر مقام‌های امریکا و اتحادیه اورپا، تادامیچی یاماماتو نماینده‌ ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز از شرکت‌کنندگان این نشست بوده است.
به گفته خلیلزاد، در این نشست روی نشست اوسلو و مذاکرات بین‌الافغانی که در آینده به میزبانی آلمان و قطر برگزار می‌شود، بحث شده است.
زلمی خلیلزاد هم‌چنان گفته است که در نشست برلین روی آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی که منتج به یک نقشه راه سیاسی برای ختم جنگ شود، تأکید و از همه طرف‌ها نیز خواسته شده است که نقش خود را در این زمینه بازی کند.
در همین حال، مارک پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان، در توییتی نوشته است که اشتراک‌کنندگان نشست برلین، توافق کرده‌اند که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باید هرچه زودتر آغاز شود. او گفته است که همه طرف‎ها متعهد به پشتیبانی از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی‌اند.
رونالد کوبیا نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان که نیز یکی از شرکت‌کنند‌گان نشست برلین است، گفته است که آغاز مذاکرات بین‌الافغانی اولویت دارد. او در صفحه توییترش نوشته است که کارهای زیادی است که باید در این زمینه انجام شود. آقای کوبیا در عین حال اظهار خوشبینی کرده است که همه طرف‌ها با دورنگری در این روند سهم گرفته و به این ترتیب گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.
با این حال، در مورد زمان برگزاری نشست بین‌الافغانی صلح که از سوی آلمان و قطر میزبانی خواهد شد، جزئیات در دست نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا