آخرین اخبارجهانسیاست

گوردون براون: غرب در مورد فاجعه انسانی افغانستان خود را به خواب زده است

خبرگزاری دید: نخست‌وزیر پیشین بریتانیا هشدار داده است که غرب در حال خوابگردی در مورد بزرگ‌ترین بحران انسانی زمان در افغانستان است.

گوردون براون نخست‌وزیر پیشین بریتانیا چهار ماه پس از روی کار آمدن طا-لبان در افغانستان در مقاله‌ای برای تایمز خواستار حمایت از افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی این کشور شد.
این سیاست‌مدار بریتانیایی گفته است: جالب است وقتی کل جامعه بین‌المللی متعهد به دستیابی به اهداف توسعه پایدار – رهایی همه جهان از فقر مطلق در این دهه است – اما تقریباً همۀ شهروندان افغانستان به این سرنوشت شوم محکوم می‌شوند.
وی با بیان این که هیچ کشوری در دوران اخیر از چنین فقر جهانی‌ که احتمالاً قرار است افغانستان به آن دچار شود، رنج نبرده است، افزود: به جای این که در هیچ کشوری فقر مطلق وجود نداشته باشد، ما عملاً وحشت یک کشور را داریم که در فقر مطلق زندگی می‌کند.
براون تاکید کرده است که با توجه به این که هزاران افغان با انتخاب گرسنگی یا مهاجرت مواجه خواهند شد، ممکن است اثرات آن در اروپا نیز احساس شود.
او خواستار بسته ۴ میلیارد دالری برای کمک به افغانستان و جلوگیری از بحران انسانی در این کشور شد.
نخست‌وزیر سابق بریتانیا در ادامه بیان داشته است: جنگ در افغانستان برای امریکا تریلیون‌ها (دالر) هزینه داشت. یافتن ۴ میلیارد دالر برای جلوگیری از گرسنگی در میان این صلح ناآرام فراتر از توان ما نیست.
وی افزود: این تراژدی پیش‌بینی شده، نمی تواند تراژدی لاینحل باشد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا