آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

یک تاجر مجتمع آموزشی و طبی در پکتیا می‌سازد

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت پکتیا می‌گویند که قرار است یک تاجر در این ولایت مجتمع آموزشی و طبی بسازد.

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت پکتیا می‌گویند که قرار است یک تاجر در این ولایت مجتمع آموزشی و طبی بسازد.

به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت پکتیا می‌گویند که به‌زودی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون افغانی یک مجتمع آموزشی و طبی در این ولایت از سوی یک تاجر ساخته خواهد شد.
به گفتۀ مسئولان، این مجتمع شامل دانشگاه، مکتب و یک شفاخانه معیاری خواهد بود.
مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت می‌گویند که با وجود ناامنی‌ها، هنوز هم علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در این ولایت وجود دارد.
نصیر عالمیار رییس اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری پکتیا در این باره می‌گوید: برای فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این ولایت، ما آماده هستیم. اما اوضاع سیاسی خوب نیست به همین خاطر بیشتر سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند.
سمیع‌الله احمدزی مسئول رنا گروپ گفت: در این پروژه در مجموع مصرفی که بالای تعمیر می‌آید در حدود ۹۵ تا ۹۸ میلیون افغانی می‌باشد. وقتی تعمیرها تکمیل شود، تا دو میلیون دالر در خرید تجهیزات هزینه خواهیم کرد. این شفاخانه به سطح ملی تمام استندردها را خواهد داشت.
درهمین حال، مسئولان محلی ولایت پکتیا می‌گویند که تلاش دارند زمینه‌های بهتری را برای سرمایه‌گذاری‌ها در این ولایت، فراهم سازند.
این درحالی‌ست که شماری از باشند‌گان پکتیا می‌گویند که در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های لازم در این ولایت صورت نگرفته و حکومت باید روند سرمایه‌گذاری‌های خصوصی را شدت ببخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا